1

تعریض یک مستندساز به حضور دقیقه نودی یک آقازاده در جشنواره⇐آقای عارف! فرخی هم «یزدی» بود اما عملکرد «ملی» داشت

سینماروزان: گفته های عماد افروغ عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر در برنامه اینترنتی «35» درباره وساطتهایی که باعث ورود فیلم یک آقازاده اصلاح طلب به جشنواره شده است(اینحا را بخوانید) ذهن اغلب مخاطبان را به سمت فیلمی به نام «فصل نرگس» برد که با سرمایه گذاری حمیدرضا عارف آقازاده محمدرضا عارف از سران فعلی اصلاح طلبان تولید شده است.

به گزارش سینماروزان این گفته ها سبب ساز آن شده است که هومن ظریف مستندساز و روزنامه نگار که خود متقاضی شرکت در جشنواره امسال بود در یادداشتی صریح تعریضی بزند به این ماجرا.

متن یادداشت ظریف را بخوانید:

یک عضو هیأت انتخاب فاش کرده است که وساطت یکی از‌ مسئولان موجب ورود فیلم آقازاده‌ اصلاح طلب به جشنواره شده است و گویا منظور‌ آقازاده عارف است و‌ فیلمی به نام «فصل نرگس». من به عنوان پژوهشگر و کارگردان مستند «فرخی یزدی» در روزهای اخیر مواجه شدم با پیشنهاد دوستی متنفذ، برای ورود مستند «فرخی یزدی» به بخش مستند جشنواره فیلم فجر اما…

اما جناب دکتر محمدرضا عارف عزیز! شخصیت قانونمند و آزادیخواه مرحوم فرخی یزدی به من اجازه نمی دهد به هر راهی متشبث شوم برای دیده شدن این مستند و این پیشنهاد را رد کردم. نکته مهمتر اینکه بر این باورم فرخی یزدی که در سال 1290 خورشیدی از یزد گریخت، از ساحت «یزدی بودن» به تهران و ساحت «ملی» فرار کرد!

چون «اصلاح طلبی» را به عنوان مانیفست قبول دارید، بیتی که باعث شد فرخی در «یزد» لب دوخته شود، متذکر میگردد: عید جم شد،ای فریدون خو،بُت ِایران پرست/مستبدی،خوی ضحاکی است،این خو،نهِ ز دست