1

سرقت مشكوك از دفتر تهيه‌كننده‌اي كه منتقد سینما است!+عکس

سینماژورنال: نمایش “ایستاده در غبار” ساخته محمدحسین مهدویان دیشب در کاخ جشنواره در حالی برگزار شد که علیرغم ساختار مستندی که فیلمساز برای کار درنظرگرفته بود اما تصویرسازیهای بکر از زندگی احمد متوسلیان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سینماژورنال با این حال همزمان با نمایش این فیلم در کاخ جشنواره شخص یا اشخاصی ناشناس به دفتر علی معلم تهیه کننده سینما و مدیرمسئول “دنیای تصویر” تعرض کردند و علاوه بر تخریب دفتر، بخشی از ابزار موجود در آتلیه مجله را هم سرقت کردند.

در حال تماشای “ایستاده در غبار” بودم که خبر دادند…

علی معلم در گفتگو با سینماژورنال با بیان اینکه در حال تماشای فیلم مهدویان بوده که به ناگاه با وی تماس گرفته اند و از تعرض به دفترش خبر داده اند بیان کرد: مشغول تماشای “ایستاده در غبار” بودم که به ناگاه تعدادی از همسایه های دفتر با من تماس گرفتند و گفتند درب دفتر باز است و من هم خیلی زود خودم را به دفتر رساندم.

وی ادامه داد: وقتی به دفتر رسیدم دیدم که بخشی از وسایل دفتر تخریب شده است. از یک طرف قفل گاو صندوق شکسته شده بود و به آرشیو و هارد دستبرد زدند و از آن طرف بخشی از ابزار آتلیه عکاسی ما و از جمله یک دوربین حرفه ای سرقت شده بود.

دزد موردنظر دزد معقولی نبود

تهیه کننده آثاری چون “ازدواج سبک ایرانی”،”گاوخونی” و “آل” با اشاره به اینکه خودش هم از این سرقت متعجب است به سینماژورنال گفت: دزد موردنظر دزد معقولی نبود چون کامپیوتر و تلویزیون و برخی از ابزار گرانقیمت را به حال خود رها کرده و به سراغ آتلیه رفته است!

متعجبم که چرا چیز گرانقیمتی از دفتر سرقت نشده

علی معلم خاطرنشان ساخت: من چه به عنوان سینماگر و چه به عنوان منتقد سینما هیچ گاه با کسی مسأله شخصی نداشته ام و طبیعی است که سارق نمی توانسته برای دشمنی فردی به سراغ تخریب دفتر کار ما آمده باشد. از آن طرف چون چیز گرانقیمتی از دفتر سرقت نشده این سوال پیش می آید که هدف از تخریب چه بوده است.

وی در پایان گفتگوی خود با سینماژورنال با بیان اینکه در حال پیگیری ماجرای سرقت به طریق قانونی است بیان داشت: نیروی انتظامی را در جریان این تحریب و سرقت قرار داده ایم و آنها نیز در حال پیگیری قضیه هستند.

علی معلم
علی معلم