1

تشریح ویژگیهای سامانه سمفا از سوی سازمان سینمایی⇐تقسیم سهم سینمادار و مالک فیلم در همان لحظه بلیت‌فروشی+حذف انحصار از بلیت‌فروشی آنلاین با رقابت همزمان چهار سامانه آنلاین ارائه بلیت+امکان قیمت‌گذاری بلیت براساس صندلی، زمان خرید، سانس و سالن+مشخص بودن برنامه‌های “به‌زودی” و “آینده” تمام سینماها+امکان ارائه تخفیف‌های متنوع به مخاطبان+…

سینماروزان: بالاخره و مدتها بعد از درخواست سینماگران، دستور اجرایی شدن سامانه سمفا از سوی سازمان سینمایی صادر شد و مدیر کل نظارت سازمان، جزییات این سامانه را تشریح کرد.

محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با برشمردن ویژگیهای سامانه بلیت فروشی «سمفا» تاکید کرد این طرح روزآمد است و بر همین اساس می‌تواند بسیاری از اشکالات شیوه قدیمی اکران را مرتفع کند.

تعیین سامانه مرکز فروش آنلاین«سمفا» به عنوان مرجع بلیت فروشی در سینما که بعد از آغاز به کار سینماها، شروع به کار خواهد کرد، نشان از برنامه ریزیها برای ایجاد تحولاتی در زمینه اکران فیلم ها و رفع اشکالات موجود در سیستم قدیمی اکران دارد.

ازجمله ویژگیهای سامانه سمفا به شرح زیر است:

–بهای بلیت سینما همزمان با پرداخت پول از سوی مخاطب قابلیت تقسیم دارد از جمله سهم سینما، سهم فیلم و مالیات بر ارزش افزوده.

–ثبت قراردادهای شرکت پخش با سینما و صدور حواله به صورت سیستمی است که در نتیجه آن تغییراتی در وظایف و کارکردهای سنتی شورای صنفی نمایش به وجود می آید.

–موضوعات اختلافی بین مالکان فیلم و سینماداران مثل سئانس چرخشی، خود بخود با وجود این سامانه رفع می شود.

–با قرار گرفتن چهار فروشنده برخط، زمینه رقابت به وجود می آید. این رقابت را می توان در قراردادهایی که با سینماها بسته می شود و یا امکان خرید مجموعه‌ای از بلیت ها و مواردی از این دست مشاهده کرد که نقض وجود رقابت، امکان مسابقه در خدمات‌دهی بیشتر به مشتری و همچنین افزایش ضریب اشغال صندلی های سینما ها را فراهم می آورد.

–امکان تخفیف بلیت‌ها به ازای هر سانس و سالن و فیلم در این طرح، در نظر گرفته شده است. همچنین دیگر شکل تخفیف می تواند شامل حال مشتریان وفادار هر سینما، هم محلی های سینما یا هر گروه تعریف شده شود.

–در صورت تغییر درجه سینما، بلافاصله قیمت بلیت در سامانه تغییر می کند و نیاز به مکاتبه و موافقت نیست. همچنین امکان قیمت گذاری بلیت براساس صندلی، زمان خرید، سئانس و سالن وجود دارد. در عین حال با تغییراتی که در نظامنامه اکران داده شده ، مخاطبان می توانند برنامه های آینده و به زودی تمامی سینماها را در سایت های فروش بلیت مشاهده کنند.

–همه شهروندان می توانند از امکان بر خط مشاهده تعداد بلیت به تفکیک دوره زمانی، استان، شهر، سینما، سالن، سئانس و نوع تخفیفات نیز استفاده کنند. این کار به برنامه ریزان و فعالان و منتقدان این امکان را می دهد اطلاعات بیشتر و دقیق تری داشته باشند.