1

تشریح جزییات بازگشایی سینماها از ابتدای تیرماه⇐فقط دو فیلم جدید درکنار پنج فیلم اکران اسفند روی پرده می‌روند/فقط افراد خانواده می‌توانند در سینماها کنار هم بنشینند!/فاصله سانس‌ها بیشتر می‌شود تا ضدعفونی کردن به‌طور کامل صورت گیرد/انصراف از اکران علیرغم عقد قرارداد، مواجه خواهد شد با شش ماه محرومیت از اکران!/چهل فیلم در صف اکران آنلاین هستند و همزمان با اکران سراسری، اکران آنلاین باقدرت به کار خود ادامه خواهد داد

سینماروزان: جزییات بازگشایی سینماها از اول تیرماه توسط سازمان سینمایی تشریح شد.

به گزارش سینماروزان مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره کیفیت بازگشایی سینماها در هفت گفت: از اول تیرماه قرار است سینماها با ضوابطی که ستاد ملی کرونا تایید کرده و با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شود. عمده این قوانین رعایت پروتکل های بهداشتی است که نحوه سانس بندی ، نحوه ورود خروج در 15 بند تدوین شد.

نجفی ادامه داد: کسانی که اعضای خانواده هستند در کنار هم می‌نشینند و سایر افراد با فاصله زمانی که افراد میخواهند بلیط خریداری کنند این محدودیت قرار داده شده است. سازوکارهای نظارتی و اجرایی هم توسط ادارات ارشاد در شهرها انجام میشود.

مدیر روابط عمومی سینما افزود: تمام پیش بینی ها و همه موارد رعایت میشود؛ فاصله سانسها بیشتر شده تا ضد عفونی کردن سالن ها درست انجام شود تا همه با خیال راحت به سینماها بیایند و چرخه اکران به خوبی حرکت کند.

مسعود نجفی درباره کمیت فیلمها گفت: از اول تیرماه 7 فیلم اکران میشود؛ 5 فیلم که از اسفند اکرانشان متوقف شد و فقط 2 فیلم جدید روی پرده خواهند رفت که به زودی نامشان اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تاکید کرد: درمورد محرومیت 6 ماهه فیلم ها در صورت انصراف از اکران، آیین نامه به صراحت گفته که اگر فیلمی قرارداد منعقد کند و بعد از قرار داد بگوید اکران نمیکنیم محرومیت 6 ماهه وجود دارد.

نجفی درباره وضعیت اکران آنلاین گفت: از اول تیر سینماها بازگشایی میشود ولی اکران آنلاین ادامه می‌یابد به‌خصوص که ۴۰ فیلم در صف اکران آنلاین هستند و به نظر می‌رسد اکران آنلاین همزمان با اکران سراسری باقدرت به کار خود ادامه خواهد داد.