1

تست گریم حسام نواب‌صفوی در نقش “ابوالفضل(ع)” یا “حُر” مربوط به کدام پروژه عاشورایی است؟/تهیه‌کننده “ثارا..”: هیچ مذاکره‌ای با ایشان نداشته‌ایم

سینماژورنال: هفته گذشته و همزمان با مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در سراسر ایران حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون که شباهت زیادی به الویس پریسلی خواننده آمریکایی دارد با قرار دادن تصویری فتوشاپ شده در صفحه اجتماعیش از تست گریم نقش “ابوالفضل(ع)” برای بازی در یک پروژه عاشورایی خبر داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال نواب صفوی در توضیح این تست گریم آورده بود: تست گريم براي حضرت ابوالفضل(ع) است در دو سال پيش.

وی ادامه داده بود: صحبتهاي بسياري در خصوص چهره آن حضرت گفته شده اما اعتقاد بنده اينست چهره ايشان نبايد نشان داده شود براي همين فقط صورت بنده گريم شده چون نميخواستم از جهت احترام بازي كنم و در جلوي دوربين ظاهر شوم.

نواب صفوی افزوده بود: بجز هاله صورت، كلاه خود و بقيه تصوير فتوشاپ است؛ اين تست در فيلم ديگري در نقش “حر بن رياحي” جلوي دوربين خواهد رفت.

ایفای نقش تاریخی با بینی جراحی شده؟

تصویری که نواب صفوی ارائه داده بود با چشمان رنگی و البته بینی جراحی شده، بود و برای همین به اعتقاد بسیاری نمی‌توانست انتخاب گریموری کارکشته باشد که بناست شمایلی واقع‌گرا از آن حضرت خلق کند برای همین کنجکاوی سینماژورنال برای آن که دریابد این تصویر مربوط به کدام پروژه عاشورایی است دوچندان شد.

از آنجا که تنها پروژه عاشورایی سینمای ایران که در ماههای اخیر زمزمه تولیدش شنیده می شود “ثارا..” است بد ندیدیم در گفتگو با مجتبی فرآورده نویسنده و کارگردان و تهیه کننده این پروژه درباره مختصات حضور نواب صفوی در آن بپرسیم.

نواب صفوی جزو گزینه های بازی در “ثارا..” نبوده است

“ثارا..” روایتی سینمایی از  قیام عاشوراست که از زمان عزیمت سیدالشهداء به کوفه آغاز شده و تا ظهر عاشورا امتداد می یابد. فیلمبرداری اثر بناست برای مدت 10 ماه در لوکیشنهایی واقع در مرنجام ،چابهار و آبادان انجام شود.

فرآورده در گفتگو با سینماژورنال با تکذیب حضور نواب صفوی در این کار بیان داشت: البته ما پروسه انتخاب بازیگران را پشت سر گذاشته ایم اما بازیگر نامبرده جزو گزینه های ما نبوده است.

مجتبی فرآورده درباره مشکلات مالی سدراه پروژه “ثارا..” و اینکه آیا این مشکلات گذاشته که اصلا به تست گریم برسند یا نه به سینماژورنال اظهار داشت: به دنبال رایزنی برای جلب سرمایه و آغاز تولید هستیم. امیدهایمان مرتب کم و زیاد می شود ولی در نهایت امیدواریم که امسال بتوانیم کار را کلید بزنیم.

وی ادامه داد: با این حال ما حتی تست گریم بازیگران اصلی را هم زده ایم اما از آنجا که بازیگری که نام بردید در گروه بازیگران “ثارا..” نبوده اند بدیهی است که تست گریمی از جانب پروژه ما بر چهره ایشان صورت نگرفته است.

 فرآورده که در ابتدای دهه هشتاد به عنوان نویسنده سریال نیمه تمام “امام حسین(ع)/ثارا..” در کنار شهریار بحرانی کارگردان کار حضور داشت.(اینجا را بخوانید) به طور قطع حضور نواب صفوی در این پروژه را رد می کند.

حال سوال اینجاست که این بازیگر برای کدام پروژه عاشورایی  تست گریم شده است؟

نواب صفوی با تست گریم ابوالفضل(ع)
این همان تصویریست که نواب صفوی آن را منسوب کرده به تست گریم ابوالفضل(ع) یا حر

نسخه نهایی “رستاخیز” هم دو سال پیش آماده شده بود

دیگر پروژه عاشورایی سالیان اخیر “رستاخیز” احمدرضا درویش بوده است که درباره پایین کشیده شدن آن در روز ابتدایی اکران به اندازه کافی شنیده ایم.(اینجا را بخوانید)

فرض حضور نواب صفوی در “رستاخیز” و تست گریم برای این فیلم هم منطقی نیست چراکه “رستاخیز” در بهمن 88 کلید خورد و آن طور که نواب صفوی ادعا کرده تست گریمش برای نقش حضرت ابوالفضل(ع) مربوط به دو سال قبل بوده که میشود سال 92 یعنی زمانی که نسخه نهایی “رستاخیز” آماده شده بود.

پس تست گریم نواب صفوی مربوط به کدام فیلم است؟

باید منتظر ماند و دید تست گریمی که نواب صفوی از آن صحبت کرده مربوط به کدام پروژه عاشورایی بوده است.

شاید کارگردان دیگری هم در دو سال اخیر به دنبال ساخت فیلمی عاشورایی بوده و با چراغ خاموش و در سکوت خبری پیش رفته است.

گذشت زمان همه چیز را روشن خواهد کرد…