1

دگرگونی شوراي پروانه نمایش با عناصر جناح منتقد دولت/ كارگردان “پادري” رفت، ناظر كيفي “پريا” آمد

سینماژورنال: بالاخره و به مانند اغلب تصمیمات دیگر مدیران سینمایی که ابتدا شایعه اش می پیچد و بعد حکم رسمی اش می آید، چند روز بعد از شایعه پردازی درباره حذف برخی اعضای شورای پروانه نمایش، اعضای جدید شورای پروانه نمایش منصوب شدند.

به گزارش سینماژورنال اعضاي جدید شوراي پروانه نمایش به شرح زیرند:

–حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي خاموشي(رييس سازمان تبليغات اسلامي)

— رسول صدرعاملي(نويسنده،كارگردان و تهيه كننده سينما)

–فرشته طائرپور(تهيه كننده سينما)

–محمدرضا جعفري جلوه(مدير شبكه دوم سيما و معاون سابق سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي)

–حجت السلام والمسلمين طه مرقاتي(استاد دانشگاه و كارشناس فرهنگي)

–عماد افروغ(استاد دانشگاه)

–شهاب اسفندياري(استادیار دانشگاه و رييس واحد سینمای دانشكده سينما تاتر)

–مجيد رضابالا(كارشناس فرهنگي و سينمايي)

–حسين کرمي(كارشناس فرهنگي و سينمايي و مدير شبكه نمايش،نسيم ورييس مركز نمايشي سيما)

کارگردان “پادری” رفت/ناظر کیفی “پریا” آمد

به گزارش سینماژورنال تغییر اعضای شورای پروانه نمایش می تواند یک سیاست محافظه کارانه برای عبور از بحرانهایی باشد که ممکن است در یک سال انتهایی دولت سازمان سینمایی و ارشاد را با خود مواجه کند؛ بحرانهایی که ریشه آنها به دلیل نزدیکی با انتخابات قطعا آبشخور سیاسی خواهد داشت.

جالب است که سازمان سینمایی سعی کرده هم عماد افروغ از تئوریسینهای فرهنگی اصولگرا را وارد شورا کند، هم حجت الاسلام خاموشی که رییس سازمان تبلیغات اسلامی و ذینفوذ در حوزه هنری است را  و هم شهاب اسفندیاری فعال مطبوعاتی منتقد دولت که مهمترین تجربه سینمایی-تلویزیونی‌اش نظارت کیفی سریال “پریا” است که اخیرا روی آنتن رفته است.

حال باید منتظر ماند و دید با حذف محمدحسین لطیفی کارگردان “پادری” و افزودن ناظر کیفی سریال “پریا” ممیزی های حاکم بر آثار سینمایی چگونه روندی خواهد گرفت؟ و آیا با افزودن مهره معمتد حوزه هنری، ممیزی سازمان سینمایی هم رنگ و بوی ممیزی هایی را خواهد گرفت که در سالهای اخیر مدیران حوزه هنری برای اکران فیلمها در سینماهایشان به کار می بردند؟