1

ترس از واکنش افراطیون موجب شد؟⇐حذف مستند زندگی فائزه هاشمی از جشنواره سینماحقیقت+ادعای کارگردان درباره نقش حیدریان در این حذف!

سینماروزان: حذف مستند «مثل یک زن»مژگان ایلانلو که روایتی است از زندگی فائزه هاشمی فرزند علی اکبر هاشمی رفسنجانی شایعات مختلفی را درباره این حذف به دلیل واهمه از واکنشهای افراطیون به نمایش آن در جشنواره شکل داد.

به گزارش سینماروزان مژگان ایلانلو کارگردان و تهیه کننده این مستند در گفتگو با «فیلم» به صراحت از نقش محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در حذف این مستند از جشنواره سینماحقیقت سخن گفته است.

ایلانلو بیان داشت: این مستند با پنج رأی هیات انتخاب به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در جشنواره سینماحقیقت انتخاب شده بود اما بنا به نظر رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی حیدریان، که معتقد است درباره افراد سیاسی زنده نباید در جشنواره فیلم داشت، این فیلم به تشخیص محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره مصداق این نظر و تصمیم تشخیص داده شده و از فهرست حذف شد.

این کارگردان ادامه داد: حذف این مستند در حالیست که سال گذشته مستند «قاب‌ها» درباره صادق زیباکلام در جشنواره نمایش داده شد و بنا به اذعان خود مسئولان سینمای مستند، «مثل یک زن» هیچ نکته خارج از قانون و غیرقابل پخش ندارد.