1

ترانه‌سرای لوس‌آنجلسی در تهران+عکس

سینماژورنال: در حالی که همواره حرف و حدیثهای فراوانی پیرامون رفت و آمد هنرمندان لوس آنجلسی به تهران در کانون توجه بوده است به تازگی کتابی از یکی از چهره های مطرح موسیقی لوس آنجلس در داخل کشور منتشر شد.

به گزارش سینماژورنال این کتاب “بنویس!پاکنویس” نام دارد که شامل تجربیات ترانه سرایی شهیار قنبری است.

شهیار قنبری که در لوس آنجلس به کار ترانه سرایی و گهگاه خوانندگی و حتی اجرای برنامه های تلویزیونی می پردازد در این اثر به تحلیل ترانه هایی که خود سروده است پرداخته است.

بنا به اطلاعات ارائه شده در “تماشاگران امروز” قنبری دلیل اصلی نگارش این کتاب را برهم زدن یک رسم قدیمی یعنی به اشتراک گذاشتن توانمندیها و تجربیات در عرصه های مختلف می داند.

بر هم زدن یک رسم شرقی

قنبری در این باره می نویسد: در شرق رسم نیست که آدمها، میوه تجربه های خود را با دیگران قسمت کنند. هر کس و هر چه می داند به ته صندوقچه می چسباند چراکه آدم، صاحب فکر  کشف و اختراع خود نیست.

انتشار تعجب براتگیز

“بنویس!پاکنویس”در 168 صفحه از سوی انتشارات نیماژ به بازار عرضه شده است. به گزارش سینماژورنال عرضه کتابی تازه از شهیار قنبری از این جهت می تواند تعجب برانگیز باشد که وی یکی از چهره هایی است که در برهه های زمانی مختلف موضع گیریهایی تند علیه انقلاب اسلامی داشته است و البته در سرودن یا اجرای ترانه های ضدنظام و از جمله “قدغن” و “نون و پنیر و سبزی” دست داشته است.

بنویس!پاک نویس
بنویس!پاک نویس

به گزارش سینماژورنال شهیار قنبری در مقدمه کتاب تازه خود که به قیمت 12 هزار تومان در بازار نشر ایران عرضه می شود ادعا کرده است: در این کتاب با هم به تماشای قامت بلند این زیبایی آفرینان بزرگ می رویم: فدریکو گارسیا لورکا، ساموئل بکت، پل والری، آرتور رمبو، پابلو نرودا، ژاک برل،آندره  تارکوفسکی، جرج مارتین، جان لنون، پل مک کارتنی، باب دیلن، فرانسیس کبرل و مارگریت دوراس!

از کتابفروشیها تا دستفروشیها

در حالی تازه ترین کتاب قنبری در کتابفروشیهای میدان انقلاب عررضه می شود که پیش از این و در اواخر دهه هفتاد نیز مجموعه ترانه های این چهره لوس آنجلسی در کتابی با عنوان “دریا در من” به بازار عرضه شده بود؛ کتابی که این روزها در بساط دستفروشان حوالی میدان انقلاب به کرات به چشم می خورد.