1

تحلیل شگرف(!) بازیگر یک سریال روتین نوروزی⇐سریالهای چندفصلی، شبکه‌های ماهواره‌ای را نابود خواهند کرد!/مردم فهمیده‌اند در سریالهای ماهواره‌ای چیزی عایدشان نمی‌شود!

سینماروزان: درحالی که نوروز امسال هم به مانند کل سال، تلویزیون و مجموعه هایش نتوانستند توجه قاطبه مخاطبان را موجب شوند و در این بین حواشی پیرامون برخی سریالها بود که کیفیت پایین آنها را تحت الشعاع قرار داد بازیگر یکی از همین سریالها تحلیل شگرفی را درباره بی علاقگی مخاطبان به محصولات ماهواره ای و افزایش علاقه به محصولات تلویزیون بیان کرده است.

حسن زارعی که بعد از دو دهه وقفه نوروز سال گذشته با سریال «دیوار به دیوار» به تلویزیون بازگشت و نوروز امسال هم فصل دوم این سریال را روی آنتن داشت گویا چنان از این دعوت به کار دوباره خوشحال بوده که چندفصلی شدن سریالهای را عاملی برای نابودی شبکه های ماهواره ای دانسته است.

حسن زارعی با اشاره به ویژگیهای مثبت چندفصلی شدن سریالهای تلویزیونی به «میزان» گفت: برای این که چند فصلی شدن در سریال سازی بیشتر باب شود و ادامه پیدا کند سازمان صدا و سیما می تواند نقش مهمی ایفا کند. مردم نشان داده اند که سریالهای چندفصلی با کیفیت خوب شبکه های ماهواره ای را نابود خواهند کرد. صدا و سیما می تواند هم تولید کننده و هم نظر جامعه را در کنار هم مدیریت کند.

زارعی در ادامه تحلیل خود درباره بی علاقگی مخاطبان به ماهواره بیان داشت: آثاری که با زندگی مردم گره خورده اند و روایت زندگی مردم هستند در دل مخاطب جا باز کرده اند، مخاطبان نیز می دانند و فهمیده اند که در سریال های ماهواره ای چیزی عایدشان نمی شود و دوست دارند پای تلویزیون ملی و سریال های خود بنشینند. مدیران نیز با اشراف بر این مسئله و ایجاد شرایط می توانند به این مسیر کمک کنند.