1

عدم اقبال مستندسازان به جشن مستند خانه سینما+فهرستی از غایبان

سینماروزان: کاملا قابل پیش بینی بود که بعد از بیانیه طوفانی انجمن مستندسازان درباره جشنی موسوم به جشن مستندسازان خانه سینما(اینجا را بخوانید) اقبال چندانی هم به این جشن صورت نگیرد.

به گزارش سینماروزان با این حال حلقه بالادستی خانه سینما به جای آن که عطف به این بیانیه مجالی را فراهم کنند برای گفتگوی با اعضای انجمن و حل سوءتفاهمات پیش آمده ترجیح دادند بر برگزاری جشن به هر قیمتی تأکید کنند تا بخش عمده مستندسازان سرشناس در جشن غایب باشند.

فارغ از محسن استادعلی (کارگردان «زنانگی»)، صادق سوری (تصویربردار «همجا») و حسن شبانکاره (صدابردار «آقای هرتز») که نامشان در فهرست برندگان بود و با این وجود در جشن حاضر نشدند شماری از چهره های سینمای مستند هم در جشن حاضر نبودند.

کامران شیردل، محمدرضا اصلاني، ابراهیم مختاری، هوشنگ آزادی‌ور، محسن عبدالوهاب، ناهید رضايي، آرش لاهوتی، مهرداد اسکویی، پیروز کلانتری، منوچهر مشیری، سیف الله صمديان، همایون امامی، محمد شیروانی، ارد زند، مجتبی ميرتهماسب، مهدی قربانپور، مانی پتگر، فرشاد فرشته حکمت، ناصر صفاریان، مهناز افضلی، شیرین برق نورد، محمدصادق جعفری، رضا دريانوش، فیما امامی، مهناز محمدی، ياسر خير، ابراهیم سعیدی، بهرام عظیم پور، شمیم مستقیمی، محمود رحمانی، میلاد خالقی منش، آرش رئیسیان، مهدی منیری و فرحناز شریفی از جمله مستندسازانی بودند که در جشن مستند خانه سینما حاضر نبودند.

بد نیست بدانید مشکل اصلی انجمن مستندسازان با حلقه بالادستی خانه سینما زمانی شکل گرفت که اتاق انجمن مستندسازان در خانه سینما به دستور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما قفل شد. این قفل‌شدگی که بی هماهنگی با اعضای هیأت مدیره خانه سینما رخ داد موجب برپایی تجمع اعتراضی مستندسازان مقابل خانه سینما شد و به تازگی هم تحریم برگزاری جشن مستند خانه سینما رخ داد.