1

تجلیل جامعه مداحان کشور از حسین فرحبخش+عکس

سینماروزان: حسین فرحبخش تهیه کننده قدیمی سینمای ایران در روزهای اخیر به واسطه توقیف تازه ترین فیلمش «دشمن زن» توسط شهرداری و انتقاداتی که به مدیر بازمانده از دوران قالیباف تصویرشهر داشته در کانون توجه قرار گرفته است.

توقیف «دشمن زن» توسط شهرداری فارغ از انتقادات بدنه سینما با بیانیه‌های جامعه صنفی تهیه کنندگان و کانون پخش کنندگان و محکومیت این رفتار مواجه شد و به دنبال آن نیز فرحبخش با مرور عقبه مدیر تصویرشهر به طرح این پرسش پرداخت که چرا فردی که به روضه خوانی افتخار می‌کند روضه خوانی را رها کرده و چسبیده به مدیریت در یک ارگان شهری!؟

عدم وجود پاسخی منطقی برای این پرسش از سوی مدیر تصویرشهر سبب ساز آن شد که برخی از منسوبین این مدیر با عوض کردن صورت مسأله مدعی توهین فرحبخش به روضه خوانان شوند؛ اتفاقی که با تجلیل جامعه مداحان از حسین فرحبخش که همواره خود را برآمده از تکایا دانسته پاسخ داده شد.

حسین فرحبخش چهارشنبه 20تیرماه در خانه مداحان حاضر شد و ضمن گپ و گفت با جامعه مداحان مورد تقدیر آنها قرار گرفت و تندیسی از سوی خانه مداحان به وی اهدا شد.

فرحبخش در مراسم تجلیل خویش بیان داشت: من هرگز از تشکیلات اهل بیت (ع) جدا نبوده و نمی‌شوم و مخلص همه مداحان اهل بیت (ع) هستم. شخصاً خود را نوکر دستگاه امام حسین (ع) می‌دانم. من غلام پسر فاطمه (س) هستم و این همه افتخار زندگی حسین فرحبخش است و جز آن چیزی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در تمام طول زندگی‌ام، آنقدر که با مداحین اهل بیت (ع) سروکار داشته‌ام، با سینما و سینماگران سروکار نداشته‌ام. به نظرم تمام علوم دنیا در دستگاه اهل بیت (ع) خلاصه می‌شود. من از این دستگاه همواره آموخته‌ام. پدرم می‌گفت که هر چه داریم باید در راه اهل بیت (ع) بدهیم.

فرحبخش با تأکید بر انتقادات خود به افرادی که مداحی را پله میکنند برای امور دنیوی بیان داشت: مشکلم با شخصی است که از این دستگاه دور بوده و حال می‌خواهد با دستگاه اهل بیت (ع) برای خود آبرو به دست آورد. باید این افراد را نهی از منکر کرد مبادا جامعه مداحان را بدنام کنند.

تجلیل از حسین فرحبخش در خانه مداحان
تجلیل از حسین فرحبخش در خانه مداحان