1

“تاراج نامه” با تأییدیه بیضایی روی صحنه می‌رود

سینماژورنال: بهرام بیضایی چهار سالی میشود که از ایران به ایالات متحده کوچ کرده و در دانشگاه استنفورد به تدریس مشغول است.

به گزارش سینماژورنال در این غیبت هرازگاه نمایشنامه یا فیلمنامه ای از او در بازار نشر منتشر شده و نمایشی از او روخوانی میشود.

در تازه ترین مورد یکی از آخرین آثار وی که “تاراج نامه” نام دارد بناست از چهارشنبه 7 مردادماه در تالار محراب روی صحنه برود.

اجرا بعد از تأیید بیضایی

این نمایش توسط احسان مالمیر اجرا میشود و فیلم نمایش پیش از اجرا توسط کارگردان برای بیضایی ارسال شده است و او نیز اجازه اجرای آن را به این کارگردان جوان و گروهش داده است.

بازیگران این نمایش عبارتند از مینا مظفری، فرید غفاری، رسول حسین پور، نیلوفر مخلصی، علیرضا زنده دل، فرزانه حسینخانی، بهروز ساریخانی، مینو صباغیان و میلاد قنبری.
اسامی دیگر عوامل این نمایش نیز از این قرار است:
موسیقی:رامتین غفاری، طراح صحنه و لباس:احسان مالمیر، طراح گریم:هیوا امین زاده، مجری دکور:محمدرضا دراج، مجری گریم:مهشید سجادی،فریده رسولی، طراح پوستر:صحرا ملاعلی، گرافیست:کژال دولتشاهی، عکس:مسعود درودیان،آرش مالمیر.
داستان حمله تاتار به ایران
“تاراج نامه” حمله سبعانه تاتار به ایران و کشتار و گریز  ایرانیان را تصویر می کند.
دو شخصیت اصلی زن و مرد این نمایش “آران” و “نوتک” نام دارند که در حین گریز از دست سربازان تاتار با یکدیگر سخن می گویند و از کوچه های شهر، از میان پیکر های خونین خویشانشان که تا دمی پیش در کنارشان می زیستند، از میان آتش، ازجایی که خون به زانو رسیده و کسی نمی داند که می جنگد و جنگ بر سر چیست، به دنبال برون رفتی از معرکه می گردند.