1

بعد از افشاگری سینماروزان صورت گرفت⇐اعتراف تلویحی سازمان به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی جام‌جهانی بخاطر مشکلات مالی!!+تهدید بانک مرکزی به اینکه اگر پول ندهد بازی ایران-اسپانیا پخش نخواهد شد

سینماروزان: بازی نخست ایران در جام جهانی درحالی از رسانه ملی روی آنتن رفت که از یک طرف صدای استادیوم بسته شده بود و از طرف دیگر به جای پیمان یوسفی گزارشگر اعزامی سازمان به روسیه این عادل فردوسی پور بود که از تهران بازی را گزارش کرد! این اتفاقات در کنار عدم پخش فوری اتفاقات بعد از برد ایران از طریق نیروهای اعزامی به روسیه، موجبات طرح پرسش کلیدی سینماروزان درباره عدم خرید حق پخش تلویزیونی بازیها شد.(اینجا را بخوانید)

حالا علی اصغر پورمحمدی قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی در گفتگوهایی کوتاه و با افشای اینکه قراردادی 20میلیون دلاری را برای خرید یکجای حق پخش جام جهانی و بازیهای آسیایی بسته اند از این گفته که هنوز پولی بابت این حق پخش پرداخت نشده(!!) و اگر بانک مرکزی به کمک سازمان نیاید، ممکن است بازی ایران-اسپانیا روی آنتن نرود! آیا این معنایی دارد جز آن که بازی ابتدایی ایران بدون پرداخت حق پخش روی آنتن رفته؟؟

پورمحمدی درباره هزینه خریداری حق پخش بازی های جام جهانی فوتبال روسیه به «مهر» گفت: فروشنده حق پخش بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه ابتدا گفته بود ۴۰ میلیون دلار برای پخش بازی ها باید پرداخت کنیم ولی درنهایت ما قراردادی برای پخش بازی ها بستیم که بابت آن ۱۸ و نیم میلیون دلار برای جام جهانی فوتبال و یک و نیم میلیون دلار بابت بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی پرداخت کنیم.

رییس شورای سیاست گذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما درباره اینکه آیا رقم قرارداد برای شرکت دارنده حق پخش پرداخت شده است، بیان کرد: پرونده پرداخت حق پخش تلویزیونی روی میز آقای احمد شهریاری معاون اداری و مالی سازمان صداوسیماست و او در حال رایزنی با مدیر بانک مرکزی است که ببینند چگونه این پول را باید پرداخت کنند. آقای شهریاری باید برای تأمین منابع مالی و راه های پرداخت بانکی این حق پخش تلاش کند. اگر این هزینه پرداخت نشود امکان دارد در پخش بازی ایران و اسپانیا که روز چهارشنبه است برای ما مشکلاتی پیش بیاید.

پورمحمدی در گفتگویی با «تسنیم» هم اظهار داشت: ما قرارداد منعقد کرده‌ایم و بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه خریداری شده‌اند اما به‌خاطر مشکلات مالی رسانه ملی نتوانسته واریزی داشته باشد. الان هم پرونده قرارداد مربوطه در دفتر معاونت مالی اداری صداوسیما توسط آقای شهریاری پیگیری می‌شود. از این به بعد ایشان بایستی سرعت به‌خرج بدهند و رایزنی‌های جدی در بانک مرکزی داشته باشند که با چه راه‌‌حل و راهکاری این پول به شرکت مربوطه ارسال شود. ممکن است بازی بعدی ایران مقابل اسپانیا در روز چهارشنبه را نتوانیم پخش کنیم امیدوارم بخشی از این پول تا قبل از مسابقه پرداخت شود؛ در غیر این صورت برای ادامه پخش، دچار مشکل خواهیم شد. این را هم بدانید که این پرونده از شبکه سه و شورای ورزش خارج شده و اکنون دست معاون مالی اداری است و آن‌ها بایستی این پول را زودتر واریز کنند.