1

به کدامین دلیل؟ ترویج باله یا طعنه به اصلاح طلبان؟!⇐لغو نمایشی که اصولگرایان از آن استقبال کرده بودند+فیلم⇐نمایشی با حضور بازیگر زن «کیف انگلیسی» که از وقاحت تهیه کنندگان ایرانی گفته بود

سینماروزان: نمایش “دولت ضعیفه” اصغر خلیلی با محوریت مرور نقش زنان در سیاست دوران قاجار که مدتی پیش از اجرا با اقبال برخی رسانه های اصولگرا در پوشش اخبار و گفته های کارگردان آن مواجه شده بود، لغو مجوز شد.

“دولت ضعیفه” بنا بود از شانزدهم مهرماه در تماشاخانه ایرانشهر روی پرده برود اما ساعاتی قبل از اجرا مجوز اجرای آن لغو شده و بناست بعد از بازبینی مجدد درباره آن تصمیم گیری شود.

پرسشهایی جدی درباره لغو این نمایش به دلیل ترویج باله  وجود دارد بخصوص که مدتی پیش از آغاز اجرا فیلم تمرین باله بازیگران منتشر شده بود. البته برخی پرسشهایی طرح کرده اند درباره لغو نمایش به دلیل نگاه طعنه آمیز درام به استفاده ابزاری اصلاح طلبان از حضور زنان در عرصه سیاست.

صبا کمالی بازیگر زنی که بیش از هر چیز بخاطر “کیف انگلیسی”ضیاءالدین دری شناخته میشود و سال گذشته در گفتگویی از پیشنهادات وقیحانه تهیه کنندگان سینما به خود گفته بود و فرزین محدث بازیگران اصلی “دولت ضعیفه” بوده اند.
محمد صدیقی مهر، حمیدرضا کاظمی پور، حامد نظامی، لیلا حقانی، محمد سیاه پوش، آرمان آشتیان، نیما اولیایی، سمیه صباغ، شهلا رحیمی، سپیده جعفری، فاطمه ولی خانی، بهار راد، راضیه اسدی، رازیما میرزایی دیگر بازیگران این نمایش بوده اند.

برای دیدن فیلم تمرین نمایش “دولت ضعیفه” اینجا را ببینید.