1

به هم ریختگی اکران، صدای رفیق جینگ نایب رییس شورای اکران را هم درآورد!!

سینماروزان: اگر در سالهای قبل چند ماه از سال میگذشت و آن گاه تراکم فیلمهای روی پرده و عدم توزیع منصفانه سالن با انتقاد سینماگران مواجه میشد امسال از همین ابتدای سال است که تراکم اکران گریبان فیلمهای ماه رمضان را گرفته است.

شورای صنفی نمایش در روندی شائبه برانگیز و با تمدید نمایش بی دلیل فیلمهای اکران نوروز تا میانه اردیبهشت و به ناگاه روی پرده فرستادن شش فیلم مختلف از ابتدای رمضان کاری کرد که این روزها سیزده فیلم همزمان روی پرده باشند و لااقل به نیمی از آنها که همان فیلمهای رمضان باشند هم سانس مکفی نرسد.

این تراکم اکران با انتقاد محمدحسین مهدویان کارگردان پروژه های حاکمیتی “ماجرای نیمروز”، “ترور سرچشمه” و “آخرین روزهای زمستان” مواجه شده است.

مهدویان که هر سه فیلم داستانی بلند خود را به تهیه کنندگی محمود رضوی نایب رییس شورای صنفی نمایش ساخته(!) در یادداشتی پیرامون زمان نامعلوم اکران “نیمروز 2” از به هم ریختگی اکران گفته است بدون اینکه از رفیق جینگ خود بپرسد برای حل این به هم ریختگی چه کرده؟؟

مهدویان نوشت: سوالاتی در مورد زمان اکران فیلم سینمایی”ماجرای نیم‌روز، رد خون” می‌پرسید. جواب خیلی کوتاه این است که هم تراکم فیلم‌های متقاضی اکران در نوروز و عید فطر بسیار زیاد بوده و هست و هم این‌که یک به‌هم‌ریختگی‌ در فضای اکران و قوانین وجود دارد که تصمیم‌گیری در مورد زمان نمایش فیلم‌ها را سخت می‌کند. برای همین ما هنوز نتوانستیم تصمیم دقیق و مشخصی بگیریم!!