1

به خاطر پایان اکران رسمی فیلمهای ارگانی-۴درصدی؟⇐چرا برخلاف ایام سوگواری حضرت زینب(س) و امام موسی کاظم(ع)، در ایام مصادف با سوگواری امام علی(ع) هیچ فیلمی روی پرده نرفت؟

سینماروزان: برخلاف رویه ای که از ابتدای سال از سوی شورای صنفی نمایش بنیان گذاشته شده بود و طی آن در روز 13 فروردین ماه که سالروز وفات حضرت زینب(س) بود و روز 23 فروردین که شهادت امام موسی کاظم(ع) بود فیلم ارگانی «به وقت شام» و فیلم «لاتاری» منسوب به نماینده کاندیدای 4درصدی انتخابات به بهانه غیرکمیک بودن توانستند روی پرده باشند در ایام مصادف با شبهای قدر سینماها هیچ فیلمی نشان نمیدهند.

شورای صنفی نمایش دستور داد سینماها از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر و شب نوزدهم ماه رمضان تعطیل و در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم خرداد به مناسبت رحلت امام خمینی (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و شهادت امیرالمومنین(ع) تعطیل باشند.

اگر ملاک غیرکمیک بودن باشد که همین حالا فیلمهایی مانند «عصبانی نیستم»، «ناخواسته»، «جشن دلتنگی» و «چهارراه استانبول» روی پرده اند که با حداقل رگه های طنز تولید شده و حتی برخی از آنها روایتی تراژیک هم دارند. پس چرا به مانند دو سوگواری قبلی در سوگواری فعلی فیلمهای غیرکمیک اکران نشده اند؟

آیا اکران فیلم غیرکمیک در ایام سوگواری فقط به فیلمهای خاص بازمیگردد؟ به هر حال تعطیلی اخیر در شرایطی رخ داده که اکران رسمی تمامی فیلمهای اکران اول نوروز و از جمله «به وقت شام» و «لاتاری» به اتمام رسیده است!

پرسش اینجاست که اگر این دو فیلم یا دیگر آثار ارگانی روی پرده بودند به مانند ایام سوگواری حضرت زینب(س) و امام موسی کاظم(ع) باز هم شاهد باز ماندن سینماها به خاطر این فیلمها بودیم؟؟