1

بهبود معیشت فیلمنامه‌نویسان با ورود مستقیم رییس سینما !؟؟

سینماروزان: سالهاست بخش عمده ضعف سینمای ایران را به فقدان متن‌های استاندارد و عدم حمایت از فیلمنامه‌نویسان نسبت می‌دهند بدون آن که فعالیتی عملیاتی برای حل این ضعف صورت گیرد.

ورود مستقیم حسین انتظامی به مساله فیلمنامه‌نویسی و تاکید بر حمایت از تولید فیلمنامه موجبات رفرم در فیلمنامه‌نویسی را موجب خواهد شد؟

حسین انتظامی با اشاره به حمایت سازمان متبوعش از تولید فیلمنامه اظهار داشت: متن قوی، شرط لازم برای جهش سینما و ارتباط بیشتر با مخاطب است. سه طرح اخیر بنیاد فارابی(اقتباس، تنوع ژانر و قرارداد با اعضای انجمن فیلمنامه نویسان) با هدف توجه به بخش فکری سینما و سرمایه‌گذاری روی تولید متن با قوت دنبال می‌شود.

متعاقب اظهارات رییس سینما، سازمان سینمایی در حمایت از تولید فیلمنامه برای سینمای ایران، از همه اعضای انجمن صنفی فیلمنامه نویسان دعوت به نگارش فیلمنامه کرد.

به گزارش سینماروزان فیلمنامه‌نویسی به دلیل بی‌عاقبتی، یکی از متزلزل‌ترین مشاغل سینمای ایران است و همین بی‌عاقبتی موجب شده بسیاری از نویسندگان به‌دنبال کارگردانی باشند بلکه امنیت شغلی‌شان ولو یک سر سوزن افزایش یابد.

اگر حمایت سازمان و فارابی از متون اعضای انجمن فیلمنامه‌نویسان بدون راه‌اندازی گعده و گروه توسط روسای انجمن- جهت فروختن متن‌های متبوع هیات رییسه- صورت گیرد یقینا امیدواری در بدنه فیلمنامه‌نویسان را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود به‌لحاظ اقتصادی هم که شده بهبودی نسبی در وضعیت زندگی فیلمنامه‌نویسان ایجاد گردد تا شاهد تغییر فاز دائمی از نویسندگی به کارگردانی نباشیم.
البته باز هم تاکید می‌کنیم این امر در گروی پرهیز از گعده‌بازی و باندبازی، در واسپاری نگارش فیلمنامه به نویسندگان است!!!