1

بعد از “پیتزای فاطما گل” نوبت به “سیگار مُراد” رسید!!!+عکس

سینماژورنال/مهدی فلاح‌صابر: چند هفته قبل بود که در گزارشی درباره شیوع پیدا کردن عرضه اقلام خوراکی با نام کاراکترهای مشهور سریالهای شبکه های ماهواره ای نوشتیم و البته از عرضه نوعی پیتزا موسوم به “فاطماگل” در قنادیهای تهران خبر دادیم. اینجا را بخوانید.

به گزارش سینماژورنال حالا در موردی دیگر یکی از همکاران سینماژورنال سیگاری با نام  “مراد” بازیگر سریال “وادی گرگها”  را در برخی کیوسکهای مطبوعاتی مشاهده کرده است.

“وادی گرگها”  یک سریال ترک است که از شبکه ماهواره ای فارسی.وان  روی آنتن می رود و “مراد” هم نقش اصلی آن را ایفا می کند.

البته “مراد علمدار” اسم هنری این بازیگر است و اسم واقعی وی “محمد نجاتی شاشماز” است. مراد در سال 1971 در  یک خانواده صوفی‌مسلک به دنیا آمد در حالی که پدرش یکی از شیوخ تصوف در محل تولدش «ایلزگ» بوده است.

مراد قبل از بازیگری علاقمند به موسیقی بود و پس از مدتی به آمریکا مهاجرت کرد و آنجا در زمینه توریست یا گردشگری به تحصیل پرداخت.

به گزارش سینماژورنال مشهورترین سریال این بازیگر ترک نیز همین “وادی گرگها/دره گرگها” است که توسط عثمان سینوف کارگردانی شده است. اولین فصل این سریال در سالهای 2003 تا 2005 روی آنتن رفت و استقبال از آن چنان بود که دو فصل دیگر از آن با نامهای “ترور” و “دام” نیز ساخته شده و همچنان روی آنتن است.

سیگار مراد
سیگار مراد در کیوسکی حوالی کریم خان

مراد در  این سریال در نقش یک مأمور پلیس بازی کرده  که سعی می کند با تغییر هویت خود به نام “پولاد علمدار” به درون یک مافیای خطرناک نفوذ کند.

در دو نسخه سینمایی این سریال که با نامهای “عراق” و “فلسطین” در سالهای 2006 و 2011 ساخته شده نیز همچنان مراد است که نقش اصلی را ایفا می کند.

بعد از داغ شدن تب پخش این سریال از یکی از شبکه های ماهواره ای وارد شدن سیگار با نام این هنرپیشه به بازار داخلی عجیب است بخصوص که این سیگار در دو رنگ سفید و سیاه عرضه شده است تا ذائقه های مختلف از آن سود جویند!

اسفناک است در شرایطی که محصولات فرهنگی داخلی ما هنوز نتوانسته اند آن قدر پاپیولار شوند که برندهای مختلف از نام آنها برای کمک به رونق بازار خود استفاده کنند ترکها در کنار اختصاص سبد سرگرمی سازی، رفته رفته وارد بازار محصولات غیربصری هم می شوند!

دره گرگها
“مراد علمدار”(با چسبی بر پیشانی) در نمایی از “دره گرگها”