1

بعد از مرور رزومه بحث‌برانگیز طباطبایی‌نژاد در سینماروزان⇐ابراهیم داروغه‌زاده ریاست بر اداره نظارت را برعهده گرفت⇔آیا عمر حضور داروغه‌زاده در اداره نظارت به یک سال خواهد رسید؟

سینماروزان: هفته گذشته و بعد از طرح نام محمدمهدی طباطبایی نژاد به عنوان گزینه جانشینی حبیب ایل بیگی در اداره نظارت با مرور رزومه طباطبایی نژاد که مدیر فعلی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است پرسشهایی را درباره چرایی حضور احتمالی او در یک مرکز مهم سازمان سینمایی را در سینماروزان مرور کردیم.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان حالا و یک هفته بعد از شفاف سازی آن رزومه، طباطبایی نژاد از دایره گزینه های اداره نظارت حذف شده است و حکم ریاست بر این اداره برای ابراهیم داروغه زاده مدیرعامل فعلی موسسه آوای هنر سلامت وابسته به وزارت بهداشت صادر شده است.

البته مذاکره با داروغه زاده برای حضور در این معاونت از مدتها پیش در جریان بوده اما داروغه زاده چون حواشی غیرقابل انکار این معاونت را می دانسته سعی زیادی کرده از پذیرش این مسئولیت سرباز زند اما در نهایت و با حذف طباطبایی‌نژاد از دایره گزینه ها بوده که رضایت تلویحی وی برای حضور در این معاونت کسب شد.

داروغه‌زاده که فارغ‌التحصیل پزشکی است سالها در حلقه مدیران سینمایی حضور داشته است و مدیریت نهادهایی مانند موسسه رسانه های تصویری، تصویرشهر و مدیریت بر شبکه های اول و چهارم سیما را تجربه کرده است. داروغه‌زاده در ابتدای دولت یازدهم هم مدتی کوتاه به عنوان معاون فرهنگی فارابی حضور داشت ضمن اینکه قائم مقام و رییس کاخ جشنواره سی و دوم فجر بود با این حال امتداد حضورش در هیچ کدام از این مسئولیتها امتداد نیافت که یک دلیل این امر صراحتی بود که او در متنهای اجتماعیش داشت و ابایی نداشت از نقد دولت اعتدال.

در  امتداد التهاباتی که در دولت یازدهم پیرامون توقیف فیلمها و بخصوص فیلمهای مجوزدار پیش آمد و راه اندازی کمیته ای موسوم به بازبینی درست بعد از انتخابات96 برای حل فیلمهای مشکل دار، اینکه داروغه زاده فضای آرام و بی دردسر فعالیت فرهنگی در وزارت بهداشت را رها کرده و به معاونت نظارت می آید پرسش برانگیز است! داروغه زاده اگر هم وارد اداره نظارت شود چقدر در برابر حواشی این اداره دوام خواهد آورد؟

تجربه حضور در معاونت فارابی که به هشت ماه هم نرسید و قائم مقامی جشنواره فجر که به همان یک دوره منتهی شد، نشان از آن دارد که او اهل مسامحه کاری نیست و اگر نتواند برنامه هایش را پیش ببرد خیلی زود استعفا میدهد. با این حساب او چند روز، چند هفته و چند ماه در اداره نظارت دوام خواهد آورد؟