1

بعد از علیرضا افتخاری، مهناز افشار و…⇐تهیه‌کننده “اخراجیها” هم از احمدی‌نژاد اعلام برائت کرد/ بعد از انتخابات ٨٨ ممنوع الكار بودم

سینماژورنال: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم چهره های مختلف هنری سعی کردند با نزدیک نشان دادن مواضع خود به دولتمردان جدید خود را طرفدار مدیران جدید نشان دهند.

به گزارش سینماژورنال در میان این ابراز ارادت کنندگان به دولت فعلی بودند عده‌ای که در دولت قبل منتقد سیاستهای هنری بودند و این ابراز ارادتشان به دولت جدید که قصد داشت به زعم خود سیاستهای غلط دولت قبلی را اصلاح کند منطقی می نمود اما رفتار غیرمنتظره از آن دسته از هنرمندانی سر زد که در دولت قبل هم جزو نزدیکان به مدیریت بودند و اتفاقا تا پای مدح آن مدیریت هم پیش رفتند و در دولت فعلی به ناگاه در مقام مخالف سیاستهای دولت قبلی درآمدند.

از جمله چنین هنرمندانی علیرضا افتخاری و مهناز افشار بودند که در دولت قبل اظهارنظرات همدلانه ای نسبت به مدیریتهای پیشین داشتند و در دولت فعلی به ناگاه تغییر موضع دادند.

در یک مورد تازه حبیب ا.. کاسه ساز تهیه کننده دو قسمت ابتدایی “اخراجیها” که در دولت قبل و در کشمکش درگیری های منجر به انحلال خانه سینما جزو سینماگران نزدیک به جواد شمقدری بود با نگارش یادداشتی از احمدی نژاد اعلام برائت کرده است.

اعلام برائت کاسه ساز در شرایطی رخ داده که در دوران انحلال خانه سینما و بعد از تشکیل خانه سینمای2 موسوم به خانه سینما ایرانیان که بنا بود به تدریج جایگزین خانه سینمای قبلی شود، این تهیه کننده به عنوان رییس هیأت مدیره این نهاد تازه تأسیس فعالیت می‌کرد و در تجمع تیر 92 اعضای این خانه در برابر ارشاد که به بهانه پاسخگویی به هسته وابسته به هیأت مدیره خانه سینمای 1 که تعداد آنها را 40 تا 50 نفر قید کرده بودند شکل گرفت، نیز کاسه ساز از جمله حاضران بود.

حالا کاسه ساز که کاندیدای انتخابات اخیر مجلس هم بود و رأی لازم را کسب نکرد در یادداشتی که نسخه ای از آن در اختیار سینماژورنال قرار گرفته با اشاره به اخباری که او را از نزدیکان احمدی نژاد می دانند این مسأله را تکذیب کرده و ادعا نموده بعد از انتخابات 88 ممنوع الکار بوده است؛ در شرایطی که در همان زمان وی تهیه کننده متبوع فارابی برای مذاکره با بهرام بیضایی جهت تولید پروژه تاریخی “اشغال” معرفی شده بود!

متن یادداشت کاسه ساز را بخوانید:

به نام حضرت دوست كه هرچه هست از اوست
باسلام


ديروز مطلبي را در فضاي مجازي خواندم كه لازم دانستم توضيحاتي ارائه دهم. ابتدا تبريك عرض ميكنم به دوستاني كه با راي قاطع مردم وارد مجلس شوراي اسلامي شده اند. وخوشحالم كساني وارد مجلس شده اند كه هنرمندان با حمايتهايشان از آنها نشان دادند كه به دنبال آرامش رواني و اقتصادي و فرهنگي براي كشور هستند.

اينكه بنده وارد اين عرصه شدم اداي تكليفي بود كه احساس ميكردم به مقوله فرهنگ و هنر در مجلس نگاه جدي نميشود. نيت خير بود و خدا را شاكرم كه خير هم شد.

گله بنده از دوستاني است كه در فضاي مجازي اخبار نادرست را انتشار ميدهند. برايم جالب بود كه من را به عنوان يكي از نزديكان آقاي احمدي نژاد معرفي كرده اند. لازم است بدانيد بنده در دولت نهم و بعد از انتخابات ٨٨ ممنوع الكار بودم و سالها بود كه در حوزه سينما فعاليت نداشتم…بماند…

حال آنكه بنده در دوره هشتم و نهم{احتمالا منظورشان نهم و دهم بوده} اصلا به آقاي احمدي نژاد راي ندادم. حالا دوستان و فعالان فضاي مجازي چگونه بنده را از نزديكان ايشان ميخوانند عجيب است و هنوز هم بعد از سه سال كه از دولت دهم ميگذرد هنوز كار سينمايي نكرده ام و انگار هنوز هم بايكوتم.

الله اعلم… بنده تعدادي راي آورده ام كه آنها را مديون رفقا و دوستان هنرمندم هستم و دستشان را ميبوسم. تعداد راي برايم مهم نيست. مهم اداي تكليفي بود كه انجام دادم. دوستان و فعالان خبر در عرصه مجازي! حالا كه همه چيز به خوبي پيش ميرود بهتر است بي اخلاقي خبري نكنيم و صداقت را پيشه خود كنيم و خدا را در نظر بگيريم.

حالا كه “بوي بهبود ز اوضاع جهان ميشنويم” بهتر است انگشت نشانه را به سمت هم نگيريم و تلاش كنيم در كنار هم ايراني آباد و سر بلند بسازيم. با سپاس از همه شما دوستان و بزرگواران.

ولله الحمد.حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینما و تلویزیون