1

بعد از شوراهای کودک، مقاومت و اجتماعی⇐شورای معناگرا هم راه افتاد⇔با حضور دو روحانی+کارگردان دو فیلم شکست‌خورده +دکتری-حالا ۵شغله- که هم معاون فارابی است، هم در شورای پروانه ساخت است و هم شورای مقاومت و هم شورای اجتماعی!!!

سینماروزان: دیگر نیازی به حدس و گمان نیست؛ سیاستگزاری محمدمهدی حیدریان به سمت راه اندازی شوراهای مختلف است و هیچ بعید نیست همین روزها نام سازمان سینمایی به نام سازمان شوراهای سینمایی تغییر یابد.

به گزارش سینماروزان بعد از راه اندازی شورای سیاستگذاری سینمای کودک در روزگار رییس معزول که هیچ بازدهی مثمرثمری برای سینمای کودک بخصوص در مقوله اکران نداشت چندی قبل بود که شوراهایی سینمای اجتماعی و مقاومت-دفاع مقدس راه افتاد و به تازگی هم شورای سینمای معناگرا راه افتاده است.

فارغ از کلی گوییهایی نظیر راه اندازی این شورای تازه برای نهادینه کردن محتوای معناگرا در سینما(!) فهرست اعضای حاضر در این شورای تازه است که جالب به نظر میرسد.

به غیر از محمدمهدی حیدریان و علیرضا تابش که لابد بخاطر مسئولیتهایشان در سازمان سینمای و فارابی ملزم شده‌اند به حضور در این شورا، دو روحانی به نامهای هادی صادقی و محمدرضا زائری در کنار سینماگرانی شناخته شده نظیر منوچهر محمدی، شهریار بحرانی و احمدرضا معتمدی نیز در شورا حاضرند. هادی نائیجی، حسین اسدی‌زاده و مسعود نقاش‌زاده دیگر اعضای شورای معناگرا هستند.

در این بین مسعود نقاش زاده که حالا 5مسئولیته شده(!) همان دکتری است که نه فقط در شوراهای مقاومت و اجتماعی هم حضور دارد بلکه یک هفته قبل نامش به عنوان یکی از اعضای شورای پروانه ساخت هم اعلام شد! بماند که ایشان معاون فرهنگی-پژوهشی فارابی است و همین یک مسئولیت کافیست تا وقت رسیدن به دیگر شوراها را نداشته باشد. آیا این دکتر به عنوان نماینده شورای ساخت در شوراهای دیگر حضور دارد؟ یا به خاطر معتمد بودن نزد رییس سینما؟

از آن سو محمدهادی نائیجی کارگردانی که فقط دو فیلم «هیهات» و «حق السکوت» در کارنامه اش به چشم میخورد که هیچ کدام توجهی برنینگیخته‌اند نیز نامش در فهرست شورای معناگرا به چشم میخورد!! این انتخاب به چه دلیل صورت گرفته؟