1

بعد از توقیفی‌های با پروانه و بی پروانه⇐حالا تهیه‌کننده «صد سال به این سالها» از «صدور پروانه نمایش به شرط عدم اکران» پرده‌برداری کرد!!!

سینماروزان: در هفته های گذشته کمیته‌ای برای بازبینی آثار سینمایی نظیر «عصبانی نیستم»، «خانه پدری»، «خانه دختر» و «رستاخیز» که  با وجود صدور پروانه نمایش، حین یا پیش از اکران دچار توقیف شده اند راه‌اندازی شد. در این کمیته آن دسته از آثار دارای پروانه ساخت مانند «ارادتمند نازنین بهاره تینا» و «آشغالهای دوست داشتنی» که نتوانسته‌اند پروانه نمایش بگیرند هم بررسی خواهند شد.

به گزارش سینماروزان با این حال گویا مشکل به همین جا ختم نمی شود و دسته ای از آثار هم وجود دارند که برای آنها پروانه نمایش به شرط عدم اکران صادر شده است!!!

از جمله این آثار «صد سال به این سالها»ست که تهیه کننده اش مرتضی شایسته درباره اش به «ایلنا» گفته است: این فیلم پروانه نمایش دارد اما اجازه اکران ندارد. درواقع بعد از پایان ساخت فیلم و نمایش آن در جشنواره فیلم فجر در سال 86، درخواست پروانه نمایش کردیم و پروانه نمایش هم گرفتیم اما اجازه اکران به فیلم داده نشد.

 وی با اشاره به صدور دستور پیگیری وضعیت فیلمهای مشکل دار از سوی وزیر ارشاد گفت:  پس از صدور این دستور ازسوی وزیر ارشاد ما هم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌نگاری کردیم ولی هنوز خبر جدیدی به ما داده نشده است.

شایسته افزود: از وزارت ارشاد تقاضا کردیم باتوجه به اینکه پروانه نمایش فیلم یک بار صادر شده، امکان نمایش فیلم فراهم شود و اعلام هم کرده‌ایم که آماده هر نوع همکاری با ارشاد هستیم.