1

بعد از بیرون رانده شدن از سالنهای اصلی⇐هنروتجربه در پارکینگ سینما فرهنگ، سالن زد!+عکس⇔با کدام مجوز؟ معلوم نیست

سینماروزان: فروش پایین فیلمهای هنروتجربه در اغلب سالنهای سینمایی مسأله ایست که هنوز دست اندرکاران این گروه متصل به بودجه دولتی نتوانسته اند برای آن تمهیدی بیندیشند!

همین روند بود که موجب شد سال گذشته شورای صنفی نمایش به ممانعت از نمایش فیلمهای این گروه در سینما فرهنگ بپردازد. شورای صنفی نمایش چندین بار درباره عدم وجود مخاطب کافی برای سالن شماره دوی این سینما که به هنروتجربه اختصاص یافته بود هشدار داد و در نهایت نیز دستور به بازگشت این سالن به چرخه اکران عمومی داد.

در نتیجه آن دستور، سالنهای اصلی سینما فرهنگ کاملا به فیلمهای ارائه شده در چرخه رسمی اکران اختصاص یافت اما اتفاق عجیب آن که با وجود حذف هنروتجربه از سالنهای اصلی سینما فرهنگ، اخیرا سالنی کوچک و حدودا 50نفره در پارکینگ سینما فرهنگ ساخته شده که مشغول اکران فیلمهای هنروتجربه است!!

اینکه سالن سازی در پارکینگ با مجوز کجا صورت گرفته به کنار، اینکه فضای داخلی این سالن آن قدر کوچک است که حتی مخاطب نشسته بر ردیف انتهایی هم نمیتواند لذت حضور واقعی در یک سالن سینما را بچشد مشکل بزرگتر است.

اگر هنروتجربه بودجه ای هم برای سینماسازی دارد چرا این بودجه را صرف ساخت سالنهای استاندارد که مصداق واقعی سینما باشند یا ترمیم و بازسازی سینماهای مستعمل مرکز شهر و استفاده از آنها نمیکند؟؟

اینکه در پارکینگ سینمایی پرطرفدار مثل فرهنگ، سالنی خرد بسازیم که حتی کیفیت سینماهای خانگی را هم ندارد چه مشکلی از این گروه حل خواهد کرد؟ مشکل اصلی این گروه کم مخاطبی است؛ آیا میتوان با اجبار به تماشای فیلم در سالنهای غیراستاندارد، بر دامنه مخاطب افزود؟؟

سالنی که در پارکینگ سینمافرهنگ زده شده!
سالنی که در پارکینگ سینمافرهنگ زده شده!