1

بعد از انتقاد رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان به ممیزیهای سریال خانگی «ممنوعه» و تأکید حسین فرحبخش بر پرهیز از موازی‌کاری فرهنگی⇐محمدمهدی حیدریان روی آنتن زنده بیان کرد: نشان دادن یک امر غلط برای طرح موضوع در سریالی خانگی یا فیلمی سینمایی هیچ ایرادی ندارد!/جوانان باید بدانند چه عواقب شومی در انتظار رفتارهای نامتعارف‌شان است/این وظیفه سینما و شبکه خانگی است که به عوافب شوم رفتارهای غلط بپردازد

سینماروزان: حواشی ایجاد شده از سوی برخی رسانه‌های افراطی پیرامون سریال خانگی «ممنوعه» آن هم متکی بر فانتزی سازی درباره نماهایی که اصلا در سریال وجود ندارد(!) بعد از واکنش سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان با انتقاد برخی از سینماگران سرشناس و از جمله حسین فرحبخش مواجه شد.(اینجا و اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان جامعه صنفی تهیه کنندگان بر لزوم حمایت از آثار دغدغه مند اجتماعی که قصد هشداردهی به جامعه را دارند تأکید کرد و فرحبخش هم با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر پرهیز از موازی کاری در دستگاههای مختلف و تمکین به قانون از افراطیون خواست مجوزهای قانونی ارشاد را به رسمیت بشناسند و اجازه دهند محصولات بعد از عرضه کامل مورد تحلیل قرار گیرند.

به دنبال این واکنشها محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی هم روی آنتن زنده شبکه خبر با اشاره به وظیفه سینما و شبکه خانگی در کالبدشکافی معضلات اجتماعی بیان داشت: دوستانی که از روی علاقه و دغدغه محتوای فرهنگی را دنبال می کنند به اقتضائات هر اثر نیز توجه کنند. نمیشود که تنها با عرضه یکی دو قسمت به نتیجه گیری کلی درباره یک محصول پرداخت و باید گذاشت محصول کامل دیده شود و بعد اظهارنظر کرد.

محمدمهدی حیدریان با اشاره به سریال «ممنوعه» ادامه داد: موضوع مسائل و آسیب های اجتماعی مسأله‌ای است که طی سالهای اخیر مسئولین به آن می پردازند. موضوع این سریال هم یکی از آسیب های اجتماعی است که جوانهای ما را تهدید می کند؛ البته با نشان دادن یک امر غلط بنا نیست آن را اشاعه دهیم و پرداختن به یک آسیب اجتماعی در یک سریال الزاما به معنای اشاعه آن نیست، طرح موضوع است.

حیدریان خاطرنشان ساخت: قصد سازندگان این است تا نشان دهند کسانی که نسنجیده راه نادرستی را می‌روند چه عواقب شومی در انتظارشان است. جوانان باید بدانند چه عواقب شومی در انتظار رفتارهای نامتعارفشان است. اینها وظایف ماست که در تلویزیون و در شبکه نمایش خانگی به آن بپردازیم و این سریال هم جز این دسته است.

وی افزود: در مورد این سریال گزارش هایی را از معاون سازمان، مدیرکل سازمان و شورایی که بررسی کرده، گرفتم. با توجه به حساسیتها مقرر شد تولید تمام شود و بیش از 10 قسمت آماده شود. توفیق تهیه‌کننده و کارگردان، نتیجه‌گیری درست از این آسیبهای طرح شده در قسمتهای اول است که امیدوارم ادامه آن در روند درستی ساخته و عرضه شود.