1

بعد از انتقادات نایب رییس کانون پخش‌کنندگان، حالا افشاگری تهیه‌کننده «درخونگاه» در باب مهندسی اکران نوروز⇐سرمان را گرم کردند تا ترکیب دلخواهشان را بچینند!!/ به من گفتند سینما ایران سرگروه نیست تا فیلم خودشان را در سرگروه ایران اکران کنند!!/از مدیران سینمایی خواستم حواس‌شان به اکران نوروزی باشد اما…/برخلاف توصیه‌های شخص اول مملکت، به‌دنبال حذف کامل بخش خصوصی هستند

سینماروزان: چیدمان قابل پیش بینی اکران نوروز98 با فیلمهای مطلوب حاکمیت و آثار مورد حمایت مافیای اکران زودتر از همه واکنش نایب رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران را به دنبال داشت.

ناصر شعبانی نایب رییس کانون پخش کنندگان با انتقاد از بایکوت بخش خصوصی سینما در اکران نوروزی از حسین انتظامی خواست شخصا وارد غائله اکران 98 شود وگرنه اوضاع به مراتب بدتر خواهد شد.(اینجا را بخوانید)

حالا منصور سهراب پور تهیه کننده درام  «درخونگاه» در گفتگو با امیرعباس صباغ در رادیوگفتگو بیان داشت:  برایم جالب است که برخلاف سالهای گذشته که معمولا یک هفته زودتر اسامی نهایی فیلم ها اعلام میشد اسامی فیلم های نوروز 98 در آخرین روزهای سال که هیچ مدیری را نمی‌توانی پیدا کنی، اعلام می شود و عملا هیچ فرصتی برای ما باقی نیست.

سهراب پور در خصوص تغییر سرگروه های سینمایی در سال جدید اشاره کرد: من خودم گیج هستم و علت اقدامات اینچنینی را نمی دانم.  سرمان را گرم کردند تا ترکیب دلخواهشان را بچینند! ما مشغول مذاکره با سرگروه ایران برای اکران «درخونگاه» بودیم ولی به من گفتند سینما ایران سرگروه نیست تا فیلم خودشان را در سرگروه ایران اکران کنند!! مسئولین سینمایی همان طور که به رسانه ها پاسخگو نیستند چندین برابر آن عدم پاسخگویی را نسبت به سینماگران دارند و مشکل شان با ما تنها این است که صددرصد بخش خصوصی هستیم و برخلاف توصیه‌های شخص اول مملکت با بخش خصوصی صد در صد مخالفت میکنند!!!

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: یک سال و نیم پیش با سه و نیم میلیارد «درخونگاه» را ساختم که اگر با این پول هر کار دیگری می کردم سرمایه ام الان دوازده میلیارد شده بود. این شرایط برای من است که فیلم های موفق و پرفروش مانند «ناردون» ، «من سالوادور نیستم» و «آینه بغل» ساخته ام و به گردش مالی سینما کمک کرده ام ولی نه تنها از بخش خصوصی حمایت نمی کنند که پایشان را روی گردن ما گذاشته اند که رگ حیاتی مان قطع شود.

منصور سهراب پور افزود: فارابی حتی به ما وام نمی دهد و در چنین شرایطی حداقل انتظار ما حمایت در اکران است که بتوانیم هزینه های ساخت فیلم را برگردانیم. من ده روز قبل پیش مدیران سینمایی  رفتم و همه مشکلات و مسائل اکران را با شفافیت به ایشان گفتم و خواهش کردم نظارت بیشتری کنند تا حق به حقدار برسد اما دیدیم که چه اتفاقاتی رقم خورد و فیلم من که زمان ساخت آن به بیش از یک سال قبل برمی گردد نمی تواند اکران بگیرد و فیلم های دیگر که همگی بعد از ما ساخته شده اند اکران شدند.

این تهیه‌کننده با اشاره به برنامه‌هایش برای تولید بیان داشت: در بخش خصوصی تا سرمایه برنگردد نمیتوان برای تولید پیشقدم شد. پول ارگانی دستمان نیست که حتی با وجود شکست گیشه و عدم اکران باز فیلم بسازیم. در سال 98 قصد ساخت یک فیلم کمدی را دارم ولی تا قبل از نمایش «درخونگاه» نمی توانم آن را بسازم و باید منتظر بازگشت سرمایه «درخونگاه» باشم.