1

برای عرضه در جشنواره سی و ششم؟⇐مهران مدیری به دنبال تولید «یک روز طولانی»

سینماروزان: مهران مدیری «ساعت 5عصر» را برای رکوردزنی روانه اکران کرد و کوشید با سنگ تمامی که از صداوسیما تا رسانه‌های اصولگرا برای فیلمش گذاشته شد و البته کنارش تبلیغات محیطی ویژه‌ای که اسپانسر متمول فیلم «اول مارکت» وابسته به «همراه اول»وزارت مخابرات برایش تدارک دیده بود، شرایطی را فراهم آورد برای اینکه بتواند حتی رکورد «نهنگ عنبر2» را بزند.

به گزارش سینماروزان با این حال همه آن تبلیغات و البته حمایت حوزه هنری در تخصیص سینماهایش به «…5عصر» نتیجه بخش نبود و فیلم در حالی سرگروهش را از دست داد که بلحاظ فروش زیر فیلم «اکسیدان»ی قرار گرفت که نه تنها حوزه توقیفش کرده بود بلکه رسانه های اصولگرا هم تا توانستند آن را تکفیر کردند و تلویزیون هم تیزرش را در فهرست ممنوعه قرار داد.

این اما سبب ساز آن نشده که مدیری قید ادامه فیلمسازی برای سینما را بزند و برای همین در حالی که فیلمش روزهای انتهایی اکران را می‌گذراند فیلمنامه تازه ای با نام «یک روز طولانی» را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده است.

نامگذاری فیلمنامه تازه مدیری به مانند «ساعت 5عصر» با تأکید بر عنصر زمان صورت گرفته و باز هم به مانند «ساعت 5عصر» که نامش ارژینال نبود و یادآور یکی از اشعار فدریکو گارسیا لورکای اسپانیایی بود، نام «یک روز طولانی» نه تنها یادآور یکی از آثار اکشن سالهای اخیر سینمای هالیوود به کارگردانی یک نظامی سابق آمریکایی که مدتی هم در خاورمیانه خدمت کرده بود به نام «کیث موشر» است بلکه فیلمی به همین نام دو سال قبل در داخل هم ساخته شد؛ فیلمی به کارگردانی بابک بهرام‌بیگی و با بازی رضا بهبودی و شبنم مقدمی که سر از اکران هنروتجربه برآورد.

آیا مدیری به دنبال آن است که «یک روز طولانی» را نیمه دوم سال کلید زده و برای ارائه به جشنواره آماده کند؟ یا فقط فیلمنامه را خیلی زود در بانک فیلمنامه ثبت کرده تا به مانند «ساعت 5عصر» که خشایار الوند خود را نویسنده اصلی آن دانسته و از حذف نامش در پوستر و تیتراژ محصول نهایی گلایه های تند و تیزی کرده بود، راه گلایه های آتی افراد مشابه بسته شود؟