1

برادرزاده رییس اداره نظارت⇔فیلمبردار فعال فیلم اولی‌ها+عکس

سینماژورنال: حبیب ایل‌بیگی پیش از ورود به دایره مدیریتی در سازمان سینمایی دولت یازدهم بیشتر به عنوان مدیر روابط عمومی شناخته می شد.

به گزارش سینماژورنال وی که تجربه مدیریت روابط عمومی جشنواره‌هایی مانند فجر، کودک و فیلم کوتاه را داشت بعد از مدیریت روابط عمومی حوزه هنری در دولت قبل، با آمدن حجت ا.. ایوبی در سازمان سینمایی به مدیریت انجمن سینمای جوان رسید و حدودا یک سالی هم در این پست ماند اما با رفتن محمد احسانی مدیر پیشین اداره نظارت به صداوسیما، ایل‌بیگی به عنوان جانشین وی در اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مشغول به کار شد.

تا همین چند وقت پیش تنها “ایل‌بیگی” حاضر در سینما جناب حبیب ایل بیگی بود اما مدتی بعد از پذیرش مسئولیت ایشان در اداره نظارت، یک سینماگر دیگر با نام خانوادگی “ایل بیگی” هم در فهرست عوامل فیلمها دیده شد.

فیلمبرداری که در یک سال اخیر فعال شده

این سینماگر مهدی ایل‌بیگی نام دارد که هرچند فهرست دقیقی از فعالیتهای قبلی ایشان در دسترس نیست اما در همین چند ماه گذشته به عنوان فیلمبردار چندین فیلم اولی مشغول به کار شده است.

تازه ترین فیلم اولی که نام مهدی ایل‌بیگی به عنوان مدیر فیلمبرداری آمده “انزوا” نام دارد به کارگردان مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی پیمان جعفری؛ فیلمی که به تازگی گروه بازیگران آن قطعی شده و عنقریب کلید خواهد خورد.

در یک سال گذشته نیز نام ایشان به عنوان فیلمبردار دو فیلم اولی دیگر با نامهای “آپاندیس” و “جاودانگی” به چشم خورده است. “آپاندیس” را کارگردانی به نام حسین نمازی ساخته به تهیه کنندگی مقصود جباری و “جاودانگی” هم فیلمی است از مهدی فردقادری به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی.

جستجوی نام مهدی ایل‌بیگی در اینترنت دامنه گسترده‌ای را پیش‌روی مخاطب نمی‌گذارد و به غیر از یک فیلم کوتاه به نام “آسانسور” و دو تله‌فیلم گمنام با عناوین “گلاب” و “قویها سوار بر بادند” سوابق کاری دیگری از وی در دسترس نیست. آیا همین رزومه خلوت سبب ساز پرکاری ایشان شده است آن هم درست بعد از ورود حبیب ایل بیگی به اداره نظارت؟

مهدی ایل بیگی(نفر سوم از راست) در کنار امیرعلی دانایی و حسین نمازی در پشت صحنه "آپاندیس"
مهدی ایل بیگی(نفر سوم از راست) در کنار امیرعلی دانایی و حسین نمازی(کارگردان) در پشت صحنه “آپاندیس”