1

بخاطر شباهت یکی از پرسوناژها به «ح.هـ»؟⇐«ژن خوک» در معرض توقیف!!؟؟ سعید سهیلی در سکوت!!!

سینماروزان: در ساعاتی که تقریبا اغلب فیلمهایی که برای اکران نوروز انتخاب شده اند پیش فروش بلیتهای خود را آغاز کرده اند و برخی از آنها برای همان روز اول نمایش که 25 اسفندماه باشد، اکران مردمی راه انداخته اند با این حال هنوز امکان خرید بلیتهای «ژن خوک» در روز اول اکران وجود ندارد.

مخاطبانی که در ساعات ابتدایی روز جمعه 24 اسفندماه به سامانه سینماتیکت سر زده اند و به دنبال پیش خرید بلیت «ژن خوک» برای روز شنبه بوده اند موفق به این کار نشده اند و برای همین چاره ای ندیده اند که یا به سراغ یکی دیگر از فیلمهای نوروزی بروند یا صبر کنند تا تکلیف «ژن خوک» مشخص شود.

«ژن خوک» تازه ترین فیلم سعید سهیلی بعد از کمدی-سیاسی «گشت2» است. سهیلی در «ژن خوک» حسابی از خجالت آقازادگان رانتخوار درآمده و یکی از دلایلی که توصیه‌هایی به وی صورت گرفت در جهت عدم ارائه فیلم به جشنواره همین زبان تند و تیز اثر بود!!

شنیده ها حکایت از آن دارد که طعنه‌های «ژن خوک» به آقازادگان برخی یقه سفیدانی که اخیرا برگزاری دادگاهشان در کانون توجه قرار گرفت و شباهت نسبی یکی از پرسوناژها با «ح.ه» آن قدر بوده که به فیلم چندین مرحله اصلاحیه خورده با این حال همچنان مشخص نیست نسخه چند دقیقه ای فیلم باید روی پرده برود و آیا پرسوناژ مشابه «ح.ه» کلا سانسور خواهد شد یا خیر؟ در این اوضاع برخی رسانه های نیز از احتمال حذف «ژن خوک» از سبد اکران نوروزی و جایگزینی با فیلمهایی نظیر «درخونگاه»، «تیغ و ترمه» یا «تگزاس2» خبر داده اند.

عجیب است سعید سهیلی نیز که اغلب کارگردانی برون‌گرا و کنشمند نشان داده از جشنواره به این سو هیچ اظهارنظر صریحی درباره ممیزی وارده به فیلمش نشان نداده؛ از کارگردانی که انفعال سران خانه سینما در ماجرای محدودیت نمایش «گشت2» را با آتش زدن کارت خانه سینما به نقد کشیده بود این سکوت بیش از حد عجیب است!!