1

با کدام تجربه در حیطه انیمیشن؟؟⇐انتصاب حبیب ایل‌بیگی، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد و دو مدیر دیگر در شورای سیاستگزاری جشنواره پویانمایی

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: در دورانی که در سینمای دنیا بر روی فیلمسازان ژانر به خاطر عقبه قبلی که دارند سرمایه گزاری میکنند و در همین مسیر متخصصین قابل اعتنا برای ژانرهای مختلف از اکشن تا جنایی و ترسناک پرورش یافته اند در سینمای ایران حتی در تخصصی ترین جشنواره ها هم انتصاباتی صورت میگیرد به شدت پرسش ساز.

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی احکام اعضای حاضر در شورای سیاستگزاری یازدهمین جشنواره پویانمایی را برای حسین ربانی‌غریبی، حبیب ایل‌بیگی، محمدرضا کریمی‌صارمی، سیدمهدی طباطبایی‌نژاد و علی‌اکبر صادقی صادر کرده است.

در میان این افراد فقط علی اکبر صادقی است که به عنوان یک هنرمند نقاش شناخته شده و دارای تجربیات عملی در حیطه انیمیشن‌سازی است و مابقی افراد بیشتر سابقه مدیریتی دارند تا سابقه فعالیت در گونه پرطرفدار انیمیشن را!

حسین ربانی غریبی که رییس شورای سیاستگزاری جشنواره هم شده، معاون تولید کانون پرورش فکری است، محمدرضا کریمی صارمی مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری است، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش و ایل بیگی هم که بعد از حذف از معاونت نظارت، مدتیست قائم مقام بنیاد فارابی است!!

این افراد بر چه اساس باید در شورای سیاستگزاری جشنواره تخصصی گونه انیمیشن حضور داشته باشند؟ با این انتصابات آیا میتوان امید داشت به برگزاری جشنواره ای پیشرو برای گونه انیمیشن؟؟