1

با همکاری خالق “روزی روزگاری”⇐داوود میرباقری یک فانتزی-روستایی می‌سازد

سینماژورنال: داوود میرباقری که پیشتر از تولید “ماه تی تی” برای شبکه خانگی خبر داده بود تصمیم گرفته یک فانتزی-روستایی را کارگردانی کند.

به گزارش سینماژورنال امرا.. احمدجو کارگردان سریال “روزی روزگاری” از این گفته که میرباقری کار نگارش این فیلمنامه را که “اُرچَن” نام دارد به وی محول کرده است.

امرا.. احمدجور در این باره به “مهر” گفت: چندی پیش طرح فیلمنامه سریال «سلمان فارسی» را نوشته و در اختیار داوود میرباقری گذاشتم تا فیلمنامه آن را بنویسد. این اثر تاریخی نیاز به زمان کافی برای ساخت و پرداخت دارد و به این ترتیب قطعا تا سال آینده نگارش آن طول می کشد و امکان تولید آن فعلا محقق نیست.

وی افزود: چند سال پیش طرح دیگری را نوشته و آن را با میرباقری مطرح کرده بودم اما به مرور زمان فراموش شد تا اینکه قبل از عید خودش به من یادآوری کرد و علاقه نشان داد که تا قبل از آماده شدن «سلمان فارسی» این فیلمنامه را به سرانجام رسانده و شرایط تولید را فراهم کنیم.

“اُرچَن” یک فانتزی روستایی است با حال و هوای طنز

کارگردان مجموعه «روزی روزگاری» اشاره کرد: این طرح که نیم فصل آن پیش‌تر نگارش شده در حال حاضر «اُرچَن» نام دارد. این واژه کهن پارسی به معنی پلکان است و در فضایی روستایی با حال و هوای طنز فانتزی روایت می شود. نوع بیان ماجراهای قصه نشان از زمان گذشته می دهد اما هیچ تاریخ مشخصی ندارد.

احمدجو در پایان یادآور شد: این قصه هم مثل غالب کارهای من پر از شخصیت های گوناگون است اما از آنجا که سکان اصلی را به میرباقری سپردم باید دید کدام یک از این ها را پررنگ تر و کدام را حذف می کند. ضمن اینکه عنوان سریال صرفا با نظر شخصی انتخاب شده و احتمال زیادی وجود دارد که نام اثر تغییر کند.