1

با حضور طراحی که پرسشهایی جدی وجود داشت درباره کپی‌برداری‌اش از پوستر یک فیلم آمریکایی!⇐هیأت داوران مسابقه تبلیغات جشنواره سی و ششم معرفی شدند

سینماروزان: حدودا سه ماه قبل بود که شباهت پوستر فیلمی ایرانی به نام «کارت پرواز» با فیلمی آمریکایی به نام «مرگ جویان» مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفت.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان طاها ذاکر طراح پوستر «کارت پرواز» بود که نه تنها کپی کاری را قبول نکرد بلکه مدعی شد این طراحان پوستر «مرگ جویان» در استودیوی سونی پیکچرز بوده اند که از طرح او کپی کرده اند و حتی بیان نمود قصد دارد از طراحان پوستر «مرگ جویان» شکایت رسمی کند!

اینکه نتیجه شکایت رسمی ایشان از طراحان پوستر فیلم آمریکایی چه بوده مشخص نیست؟

آنچه مشخص است اینکه نام این طراح در هیأت داوران بخش تبلیغات جشنواره سی و ششم فجر و در کنار ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، سپیده عبدالوهاب و میثم مولایی به چشم می خورد!!

طاها ذاکر که همکاریهای نزدیکی با مجید برزگر کارگردان سالیان افتتاحیه و اختتامیه های فجر داشته و بخاطر طراحی پوستر «فصل بارانهای موسمی»برزگر سیمرغ بهترین پوستر جشنواره سی و پنجم فجر را گرفته بود(!) همزمان سردبیر  و مدیر هنری کتاب و کاتالوگ جشنواره سی و پنجم فجر هم بود!!!

اینکه ایشان با کدام عقبه رسانه ای سردبیر کتاب و کاتالوگ جشنواره سی و پنجم شده بود را ما نمی‌دانیم! اما این طراح جوان فارغ از دریافت سیمرغ جشنواره سی و پنجم برای فیلمی به کارگردانی برزگر، به هنگام مدیریت کتاب و کاتالوگ جشنواره فجر نیز از همراهی خانواده مجید برزگر از حمید تا مهدی و مینا بهره فراوان برده بود!!!

کارت پرواز(چپ)-مرگ جویان(راست)
کارت پرواز(چپ)-مرگ جویان(راست)
شناسنامه کتاب جشنواره
شناسنامه کتاب جشنواره سی و پنجم با حضور طاها ذاکر به عنوان سردبیر و حضور خانواده برزگر به عنوان همکاران