1

با تعطیلی “هفت” افخمی مفسر سیاسی شد و به پیش‌بینی انتخابات ۹۶ پرداخت⇐احمدی‌نژاد ردّ صلاحیت می‌شود/روحانی رأی نمی‌آورد

سینماژورنال: در فاصله یک سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، آرام آرام گمانه زنیها درباره آرایش نامزدهای انتخاباتی و نتیجه انتخابات آغاز می شود.

به گزارش سینماژورنال بهروز افخمی کارگردانی که در هفته های اخیر با حضور در “هفت” حاشیه ساز شده بود با تعطیلی “هفت” در ماه رمضان وارد وادی تحلیل های سیاسی هم شده و در تازه ترین گفتگوی خود که با “تماشاگران امروز” انجام شده است به پیش بینی انتخابات 96 پرداخته است.

مخالفان روحانی بیشتر از 50 درصد آرا را می آورند

وی درباره اینکه اگر محمود احمدی نژاد در دور بعد جلوی احمدی نژاد قرار گیرد چه خواهد شد، غلبه آرا را با مخالفان روحانی دانسته و می گوید: روحانی این بار با 51 درصد آرا انتخاب شد و من فکر می کنم در انتخابات بعدی مجموع مخالفانش ممکن است بیشتر از 50 درصد آرا را بیاورند.

به نظرسنجیها اعتمادی نیست

افخمی در پاسخ به این پرسش که نظرسنجیها حکایت از بالا رفتن محبوبیت روحانی داشته بیان می دارد: بدبختانه به این نظرسنجیها نمیشود اعتماد کرد. در نظرسنجیهای سال 84 حتی در نظرسنجی وزارت اطلاعات هم تا روز آخر کروبی از آخر، اول بود.

وی ادامه می دهد: من نمی دانم چرا حتی وزارت اطلاعات باید حودش و کسانی که می خواهند رای بدهند را گول بزند ولی این درست است معمولا کسی که در کاخ است بیشتر رای می آورد. به هر حال اگر مخالفان{روحانی} یا رقبایش بیشتر از 50 درصد رای بیاورند انتخابات به دور دوم کشیده می شود و اگر این اتفاق بیفتد در آن دو هفته ممکن است ابهتش به عنوان کسی که در کاخ است بریزد. تا امروز نداشته ایم کسی که رییس جمهور است، در چهار سال دوم، انتخابش به دور دوم کشیده شود و اگر این اتفاق بیفتد معلوم نیست چه وضعیتی پیش می آید.

فکر نکنم صلاحیت احمدی نژاد تایید شود

افخمی در پاسخ به این پرسش که اگر رقابت اصلی بین احمدی نژاد و روحانی باشد نتیجه چه میشود اظهار می دارد: فکر نمی کنم صلاحیت احمدی نژاد تایید شود.

نطق پرحاشیه

به گزارش سینماژورنال گفتني است افخمي در حالی به پیش بینی سیاسی دست زده كه خود نیز سوابق سیاسی نه چندان موفقی دارد. وی در انتخابات مجلس ششم با ليست مشاركت از تهران به مجلس راه يافته بود و در تحصن ٢٨ روزه نمايندگان مشاركتي در پايان اين دوره كه عليه رد صلاحيت هايشان صورت گرفته بود شركت كرد و با به ثمر نرسيدن تحصن در استعفاي دسته جمعي حضور يافت.

تنها نطق پيش از دستور او در مجلس ششم ، در سال ٧٩ بود كه به واگويي حرفهاي پسر ده ساله آن روزهايش كه نمي خواسته ديگر در فضاي ايران زندگي كند ، اختصاص داشت كه با لحن عتاب آلود مقام معظم رهبري در نماز جمعه براي چنين نطق هايي از تريبون مجلس مواجه شد.