1

انجمن سینماداران تصویب کرد⇐تعطیلی مطلق اکران چرخشی!/هر سالن سینما فقط مجاز به نمایش یک فیلم است!

سینماروزان: انتقادات وارده به ساختار چرخشی اکران سینماها که باعث پایین آمدن کف فروش آثار مختلف شده بود بالاخره با واکنش انجمن سینماداران مواجه شد.

به گزارش سینماروزان انجمن سینماداران در جلسه دوم مردادماه خود طرح ممنوعیت اکران چرخشی را به رای گذاشت و در نهایت آن را تصویب کرد. به تازگی نیز مصوبه ممنوعیت اکران چرخشی به تمامی سینماها ابلاغ شده است.

در مصوبه انجمن سینماداران آمده است: از آنجایی که با تصویب سانس چرخشی مشکلات و پیچیدگیهای فراوانی برای مدیران سینماها به وجود آمد و افت فروش خیلی از فیلمهای پرفروش رقم خورد انجمن سینماداران مقرر کرد که منبعد هیچ سینمایی حق ندارد فیلمی را به صورت چرخشی اکران کند و هر سالن فقط به نمایش یک فیلم اختصاص یابد و فقط سانسهای فوق العاده بعد از 22 است که امکان نمایش فیلمهایی به جز فیلمهای اصلی سالنها را دارند.

با اجرای مصوبه اخیر انجمن سینماداران دیگر هیچ تهیه کننده ای نخواهد توانست به امید در اختیار گرفتن روزی سه سانس چرخشی در سینماها قرارداد اکران ببندد و به این ترتیب یا باید آن قدر صبر کند که بتواند یک سالن کامل را در اختیار گیرد یا فیلم را بدون اکران مستقیما وارد شبکه خانگی نماید.

این مصوبه این مزیت را هم دارد که به تمامی فیلمهای روی پرده حداقلی از سالن میرسد و به این ترتیب فضا برای بهانه جویی شکست خوردگان هم تنگ تر خواهد شد.