1

با بودجه کدام ارگان؟ معلوم نیست⇐افخمی به دنبال کالبدشکافی ماجرای ترور «احمد شاه مسعود»؟!

سینماروزان: بهروز افخمی کارگردانی که بعد از شکست تجاری “روباه” در گیشه روانه تلویزیون شده و کوشید با همکاری یوسف منصوری داماد اصغر پورمحمدی “هفت” را از رخوت دوران محمود گبرلو درآورد بعد از حذف از “هفت” به دنبال فراهم آوردن مقدمات تولید فیلمی تازه است.

به گزارش سینماروزان پیشتر افخمی از پروژه ای جنگی با نام “خمسه خمسه” به عنوان پروژه بعدیش خبر داده بود اما “تماشاگران امروز” خبر داده که افخمی به دنبال تولید فیلمیست که داستان آن در افغانستان می گذرد.

طرح فیلم تازه افخمی به 15 سال پیش بازمیگردد و ماجرای یک زن خبرنگار 76 ساله آمریکایی را روایت که به هنگام حضور در افغانستان در دوران ترور احمدشاه مسعود توسط برخی نیروهای طالبان اسیر میشود.

محل اتفاقات داستان فیلم تازه افخمی پنجشیر افغانستان است و افخمی هم به دنبال آن است که فیلمش را در لوکیشنهای واقعی فیلمبرداری کند.

ترور احمدشاه مسعود که مدتی کوتاه قبل از حمله یازده سپتامبر به برجهای دوقلوی نیویورک انجام شد گمانه هایی را درباره نقش سیا در این ترور مطرح ساخت؛ مشخص نیست که افخمی در فیلم خود به این وجه از ماجرا هم خواهد پرداخت یا نه؟

اینکه افخمی بودجه تولید این فیلم احتمالا پرهزینه را چگونه تامین خواهد کرد هم مشخص نیست.

پیشتر بنا بود پروژه “خمسه خمسه” وی با حمایت سازمان اوج تولید شود. فیلم ترور احمد شاه مسعود را اوج تولید خواهد کرد یا ارگانی دیگر مثل حوزه هنری یا انجمن سینمای دفاع مقدس یا موسسه آوینی؟؟؟