1

با اعلام تعطیلی سینماها و شوراهای پروانه ساخت تا اطلاع ثانوی⇐بهتر نیست زیرمجموعه‌های بودجه‌خوار سازمان که جز توزیع پول برای تولید، خروجی مشهودی ندارند هم تعطیل شوند؟؟

سینماروزان: تعطیلی دامنه‌دار سینماها به‌خاطر شیوع کرونا حالا حالاها ادامه دارد و بعید است که به این زودی‌ها هم سینماها باز شوند.

تعطیلی سینماها باعث شده شوراهای پروانه ساخت هم تعطیل شده و تا اطلاع ثانوی هیچ پروانه ساختی صادر نشود ضمن اینکه فرمانده مدیریت کرونا هم توصیه اکید کرده به تعطیلی پروژه‌های سینمایی.

در این اوضاع هنوز مشخص نیست که چرا زیرمجموعه‌های دولتی سینما که اغلب خروجی مشهودی ندارند جز توزیع پول برای تولید همچنان باید برقرار باشند؟؟

از بنیاد سینمایی فارابی تا مرکز گسترش و انجمن سینما جوانان از جمله زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی هستند که بخش عمده فعالیت‌شان یا برگزاری جشنواره است یا توزیع بودجه برای تولید فیلم بلند، مستند و کوتاه.

وقتی سینماها تعطیلند و شورای پروانه ساخت هم معلق شده امکان تولید فیلم مجوزدار وجود ندارد و وقتی مجوز برای تولید فیلمی وجود نداشته باشد که فارابی، مرکز و انجمن سینمای جوانان هم نمیتوانند بودجه‌ای توزیع کنند برای توزیع. بماند که بخاطر شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه جشنواره هم غیرممکن است.

در این شرایط بهتر نیست این ارگانها هم تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند تا هم در چرخه انتقال کرونا، اختلال ایجاد شود و هم در هزینه آب و برق و گاز و صرف غذا و چای صرفه‌جویی شود؟؟؟