1

با اشاراتی ناخوشایند به هوشنگ گلشیری؟؟؟⇐«دل دیوانه»فرمان‌آرا به ساخت موسیقی رسید+عکس

سینماروزان: ساخت موسيقی متن آخرین ساخته بهمن فرمان‌آرا، «دل دیوانه» که این روزها  مراحل فنی نهايی خود را تحت نظر عباس گنجوی پشت سر می‌گذارد، به پیمان یزدانیان رسید.
پیش‌تر بنا بود احمد پژمان آهنگسازی این فیلم را برعهده داشته باشد اما حالا پیمان یزدانیان که ساخت موسیقی «سربازهای جمعه» مسعود کیمیایی و «یک تکه نان»کمال تبریزی را انجام داده موسیقی «دل دیوانه» را میسازد.
«دل دیوانه» نهمین ساخته بهمن فرمان‌آراست که دی و بهمن ۹۵ در شهرستان رامسر فيلمبرداری شد و فاطمه‌ معتمدآریا، بهمن فرمان‌آرا، علی نصیریان، لیلا حاتمی، صابر ابر، علی مصفا، رویا نونهالی، داریوش اسدزاده، پانته‌آ پناهی‌ها، مریم بوبانی‌ ، اصغر پيران و سياوش چراغي پور در آن به ایفای نقش پرداختند. فرمان‌آرا، همچنين نويسنده و تهیه‌کننده «دل دیوانه» نيز هست.
فرمان آرا در «دل دیوانه» ایفاگر کاراکتری به نام «طاهر» است که در برخورد با دوست قدیمی اش «هوشنگ»-با بازی علی نصیریان- به بازخوانی برخی از حدیثهای نفس خود می پردازد.
هم «طاهر» و هم «هوشنگ» نویسنده هستند و در این بین مهمترین پرسشی که شکل میگیرد آن است که آیا «هوشنگ» میتواند نمادی باشد از هوشنگ گلشیری نویسنده معاصر ایرانی که فرمان آرا یکی از رمانهایش به نام «شازده احتجاب» را به فیلم بدل کرده بود؟؟؟
بهمن فرمان آرا پیش از این در «یک بوس کوچولو» کاراکتر نویسنده ای مالیخولیایی با نام «سعدی» را که بعد از سالها از فرنگ برگشته بود یکی از ستونهای درام قرار داده بود. نویسنده ای با بازی رضا کیانیان که بسیاری او را نمادی دانستند از ابراهیم گلستان که سالهاست ایران را ترک کرده و در انگلستان زندگی میکند.
آیا حالا در «دل دیوانه» هم فرمان آرا به سراغ هوشنگ گلشیری رفته؟
ساير عوامل اصلی اين فيلم عبارتند از:
جانشين تهيه كننده و مجری طرح: ماهان حيدری، دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز : مانفرد اسماعيلی ، مدير فيلمبرداری: فرشاد محمدی، صدابردار: ساسان نخعی، طراح صحنه: كيوان مقدم ، طراح لباس: سارا سميعی ، طراح گريم: مهرداد ميركيانی، عكاس: مسعود اشتری، فيلمبردار پشت صحنه: الی حيدری ، منشی صحنه: غزل رشيدی ، مدير توليد: وحيد مشاری، مدير تداركات: جواد راهزانی ، تدوين و صداگذاری: عباس گنجوی، طراح تيتراژ: ساعد مشكی، جلوه های ويژه بصری: سینا قويدل، مدير روابط‌عمومی و مشاور رسانه‌ای: عسل عباسيان.
پیمان یزدانیان-بهمن فرمان آرا
پیمان یزدانیان-بهمن فرمان آرا