1

با ادامه رکود سنگین گیشه سینماها⇐”سینماتیکت” مرجع انحصاری بلیت‌فروشی اکران آنلاین می‌شود؟!

سینماروزان: هرچند راه‌اندازی سمفا و به‌کار افتادن سامانه‌های تازه بلیت‌فروشی باعث شکست نسبی انحصار سینماتیکت در بلیت‌فروشی سینماها شد ولی شکست سنگین گیشه سینماها باعث شد نه تنها هیچ کدام از این سامانه‌های تازه نتوانند سودآوری چندانی داشته باشند بلکه سینماتیکت هم مسیری تازه برای کسب سود انتخاب کند.

به گزارش سینماروزان سینماتیکت ترتیی داده تا بلیط فروشی تمامی فیلم‌های اکران آنلاین در سینماتیکت صورت پذیرد.

کاربران سینماتیکت در این نوع بلیط فروشی با انجام روند خرید، یک کد اختصاصی در سامانه‌های وی‌اودی دریافت می‌کنند که امکان تماشای فیلم مورد نظر را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

حدودا پنج ماه قبل بود که سامانه سینماتیکت که پیشتر دراختیار یکی از خویشاوندان مدیر سینماشهر بود توسط هلدینگ صباایده(مالک آپارات و فیلیمو) خریداری شد و تقریبا همزمان با این اتفاق بود که سینماها گرفتار تعطیلی کرونایی و کسادی بی‌سابقه‌ای شدند که درآمد سینماتیکت را نیز به‌شدت کاهش داد.

بعد از بازگشایی سینماها هم آن قدر اقبال مخاطبان کم بوده که باز هم سینماتیکت نتوانسته درآمد چندانی داشته باشد و از همین روست که سینماتیکت تصمیم گرفته به بلیت‌فروشی اکران آنلاین ورود کند.

ورود سینماتیکت در بلیت‌فروشی اکران آنلاین خواه ناخواه شبهه‌هایی را شکل خواهد داد درباره ایجاد انحصاری دوباره و این بار در حیطه بلیت‌فروشی اکران آنلاین؟؟

اینکه سازمان سینمایی برنامه‌ای تدارک خواهد دید برای ورود سمفا به فاز آنلاین و جلوگیری از شکل‌گیری انحصار در بلیت‌فروشی آنلاین یا نه، مشخص نیست؟؟!!