1

بالاخره و بعد از رایزنیهای فراوان با جشنواره های مختلف؛ “محمد(ص)” در جشنواره مونترال رونمایی می‌شود/ این جشنواره بودجه تولید فیلم را ۱۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد!!!+توصیف دبیر جشنواره مونترال از “محمد(ص)”

سینماژورنال: در حالی که از همان روزهای نخست پایان تولید “محمد(ص)” و آماده شدن نسخه اصلی فیلم رایزنیهای فراوانی برای رونمایی فیلم در جشنواره های فرنگی از جشنواره برلین گرفته تا جشنواره کن انجام شده بود، بالاخره جشنواره مونترال این فیلم را به عنوان فیلم افتتاحیه خود پذیرفت.

به گزارش سینماژورنال این جشنواره با ارائه خبری کوتاه در وبسایت رسمی اش اعلام کرده است در سی و نهمین دوره این جشنواره فیلم تازه مجید مجیدی را به عنوان فیلم افتتاحیه پذیرفته است.

قید بودجه 50 میلیون دلاری برای تولید

در گزارش وبسایت این جشنواره “محمد(ص)” یک درام حماسی توصیف شده که بخشهایی از روزگار کودکی و نوجوانی پیامبر را به تصویر می کشد.

در این گزارش بودجه تولید این فیلم 50 میلیون دلار قید شده که با احتساب قیمت دلار 3 هزار تومانی بالغ بر 150 میلیارد تومان می شود.

در ادامه گزارش وبسایت جشنواره مونترال “محمد(ص)” گرانترین پروژه تاریخ سینمای ایران توصیف شده که برای تولید آن 5 سالی زمان صرف شده است.

توصیف دبیر جشنواره مونترال از “محمد(ص)”

به گزارش سینماژورنال “سرگئی لوزیک” دبیر جشنواره فیلم مونترال با اشاره به رونمایی جهانی از “محمد(ص)” در افتتاحیه مونترال گفته است: در سینمای دنیا فیلمهای بسیاری درباره چهره های مذهبی نظیر عیسی(ع)، موسی(ع) و بودا ساخته شده است اما فیلم مجیدی دومین فیلم بزرگی است که درباره پیشوای اسلام ساخته می شود.

پنجم شهریورماه؛ نمایش “محمد(ص)” در جشنواره مونترال

جشنواره فیلم مونترال از 27 آگوست یعنی پنجم شهریورماه در شهر مونترال واقع در شرق کانادا و در جنوب غربی استان کِبِک آغاز می شود. این جشنواره تا هفتم سپتامبر(شانزدهم شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

مونترال بعد از تورنتو دومین شهر بزرگ کانادا و از جمله شهرهای این کشور است که شمار قابل توجهی از ایرانیان را در خود جای داده و شاید نمایش این فیلم در جشنواره مونترال به حضور این ایرانیان مهاجر در جشنواره هم کمک کند.

نمایش نسخه ای حدودا 3 ساعته

آن طور که سایت جشنواره مونترال گزارش داده این نسخه 171 دقیقه ای فیلم یعنی همان نسخه طولانی که در ایران به صورت خصوصی برای گروهی از اهالی رسانه به نمایش درآمد خواهد بود که در این جشنواره واقع در قاره آمریکا به نمایش درخواهد آمد.