1

بالاخره و بعد از دو سال و اندی از روی کار آمدن دولت اعتدال⇐رییس سازمان سینمایی از غلط بودن تأسیس شورایعالی سینما سخن گفت

سینماژورنال: بالاخره و بعد از دو سال که از به حاشیه راندن شورای عالی سینما و استعفای برخی از اعضای آن به تازگی حجت‌ا.. ایوبی از این گفت که تأسیس شورای عالی سینما از ابتدا غلط بود.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “تسنیم” ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه جشن تجلیل از نامزدهای جشنواره 34 فیلم فجر در مورد شورای عالی سینمای حرفهای تازه‌ای زد. خودش می‌گوید که برای اولین بار از این نظرات رونمایی می‌کند.

شورای عالی سینما از جمله ساختارهایی است که از ابتدا هم به غلط تاسیس شده بود

رئیس سازمان سینمایی گفت: شورای عالی سینما از جمله ساختارهایی است که از ابتدا هم به غلط تاسیس شده بود. کاری بود که خیلی هم فایده ای نداشت. از همان روزهای اول هم با تردید این کار را ادامه دادیم و فکر می‌کردم فایده‌ی این شورا برای ما ناشناخته است. هیچ کدام از مصوبات شورای عالی سینما در دولت گذشته هم عملی نشده است.

برای گزارش‌دهی خدمت رئیس جمهور، نیازی به شورای عالی سینما نیست

ایوبی ادامه داد: شورای عالی سینما را محفلی می‌دانستیم که این امکان را برای اهالی سینما فراهم کند که هرازگاهی خدمت رئیس جمهور برسند و گزارش بدهند. در صورتیکه برای گزارش‌دهی خدمت رئیس جمهور، نیازی به شورای عالی سینما نیست. من از سه چهار ماه قبل با جناب وزیر در این مورد صحبت کردم که آیا این شورا را می خواهیم یا نه؟

رئیس سازمان سینمایی همچنین با اشاره به حضور اعضای این شورا گفت: از کسانی که پذیرفتند در این شورا حضور یابند متشکریم.ولی این عزیزان نیز، از ابتدا نسبت به کارکرد شورا تردید داشتند و برایشان مشخص نبود که این شورا بنا هست چه کار ویژه ای انجام دهد.

ایوبی خاطرنشان کرد: با آقای جنتی در حال بررسی این موضوع هستیم که اگر به این شورا نیازی نیست بتوانیم از آن عبور کنیم. سینما، نیازی به این شورا ندارد و بدون آن هم کار خودش را ادامه می‌دهد.

نظام شورایی در کشور ما زیاد جواب نمی‌دهد

وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم حضور رئیس جمهور در شورا عالی سینما، باعث چنین تصمیمی شده است، گفت: ما در کشور نزدیک به 20 شورای عالی داریم. بعضی از این شوراها خیلی هم مهم هستند و خیلی مهمتر از سینما هم هستند. آقای رئیس جمهور اگر بخواهد در این شوراها دائما شرکت کنند باید همه کارها را تعطیل کند و در این شوراها شرکت کنند.

ایوبی ادامه داد: نگاه آقای رئیس جمهور را نگاه تخصصی می‌‌بینم و ایشان هم نگاه و نظر فرهنگی را به آقای جنتی واگذار کردند. آقای جنتی نیز امور سینما را به من و تیم سازمان سینمایی واگذار کردند تا تحت نظرایشان کار کنیم. ضمن اینکه، به نظر من نظام شورایی در کشور ما زیاد جواب نمی‌دهد.

از ایوبی سوال شد که آیا بهتر نیست پیش از اینکه اعضای شورای عالی سینما، یک به یک استعفا دهند، این شورا منحل شود؟ رئیس سازمان سینمایی پاسخ داد: فعلا در حال تصمیم‌گیری نسبت به وضعیت شورا هستیم و اینکه کسانی استعفا می‌دهند، نظرشان محترم است.