1

بالاخره “هفت”گبرلو تعطیل شد/تیم جدید از اواخر شهریورماه کار خود را آغاز می‍کنند

سینماژورنال: در حالی که از حدودا دو ماه پیش زمزمه هایی مبنی بر تعطیلی حتمی “هفت” و تغییر تیم سازنده اش به گوش می رسید و البته در این مدت محمود گبرلو و همکارانش مرتب سعی داشتند بگویند این زمزمه ها، شایعه ای بیش نیست اما بالاخره اتفاقی که پیش بینی می شد رخ داد و “هفت” تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش سینماژورنال غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما امروز طی گفتگویی با “سینماپرس” اعلام کرد: تا تغییرات اساسی در نگاه و محتوای کارکرد “هفت” ایجاد نشود، متوقف خواهد بود. البته متوقف به معنای ممنوع نیست بلکه ما داریم کار کارشناسی انجام می دهیم، تیم فکری و اتاق فکر داریم و حتما زمانی که به آن مرحله رسیدیم، برنامه «هفت» مجدد خواهیم داشت. نگاه ما به سینمای جمهوری اسلامی ایران، نگاه ارزشی است، یعنی سینما صرفا، صنعت و تجارت نیست که باید چرخ آن بچرخد.

آنچه “هفت” باید باشد

میر حسینی با رد برخی شایعات و گمانه زنی های رسانه ای در مورد جایگزینی یک مجری شناخته شده تلویزیون بجای گبرلو گفت: باید چهارچوب برنامه هفت طوری باشد که برای من مدیر مشخص باشد که سینما به عنوان یک رسانه در نظام جمهوری اسلامی ایران چه سهمی و نقشی در فرهنگ سازی دارد؟ در نتیجه نگاه ما این است که سینما، سینمای ارزشی باید مورد حمایت قرار بگیرد، (منظور از ارزشی، در تمام حوزه هاست) باید مورد حمایت جدی قرار گیرد، مدیریت سینما باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرد، اشکالاتی که در سینمای ما وجود دارد باید به آن نقب زده شود ، ضعف هایی که در حوزه کارگردانی و فیلمنامه نویسی و تکنیکی وجود دارد باید کاملا مورد توجه قرار گیرد و در نهایت «هفت» بر اساس بضاعت خود و با توجه مخاطب خودش، به همه یا بخشهایی از این موضوع بپردازد.

“هفت” فعلی تأثیرگذار نبود

وی در عین حال تأکید کرد: البته “هفت” برنامه خوبی بوده، زحمات زیادی روی آن کشیده شده است. در جاهایی و در برهه هایی هم تأثیر گذار بوده است، چه در زمان آقای جیرانی و چه در زمان آقای گبرلو. اما این “هفت” که الان روی آنتن داریم، واقعیت امر برنامه اثر گذار، مؤثر و پیشگام در حوزه سینما نیست. اگر می خواهیم در شبکه سه که نگاه خاصی هم به مخاطبینش دارد، اثرگذار باشیم، تک تک برنامه ها باید با پلات اصلی شبکه همسو باشد و در مسیر نقشه راه شبکه قرار بگیرند.

شنیده ها حاکیست خبر تعطیلی هفت بصورت شفاهی به تهیه کننده برنامه اطلاع داده شده و به احتمال زیاد با تعییر و تحول در تیم تولید روی آنتن خواهد رفت.

این اتفاقات در حالی می افتد که  تیم اجرایی این برنامه و در رأس آن محمود گبرلو فعالیت خود را بعد از گذشت ماه رمضان و تعطیلی موقت این برنامه بعد از چهار هفته برای اجرای در دوم مرداد از سر گرفته بودند.

تیم جدید از اواخر شهریورماه کار خود را آغاز می‍کنند

متعاقب این خبر سینماژورنال اطلاع پیدا کرد تیم جدیدی که بناست اجرای برنامه “هفت” را برعهده گیرند از اواخر شهریورماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده و از ابتدای مهر ماه اولین برنامه خود را روی آنتن خواهند فرستاد.

از جمله چهره هایی که در تیم جدید “هفت” حضور خواهد داشت مسعود فراستی منتقدی است که در سری ابتدایی “هفت” همواره کنار فریدون جیرانی قرار داشت.

انتخاب مجری جدید “هفت” اما هنوز قطعی نشده است و تیم جدید که به سرپرستی یکی از تهیه کندگان سرشناس تلویزیون فعالیت می کنند دو گزینه را برای اجرا به مدیران بالادستی معرفی کرده اند؛ یکی از اینها یک مجری سرشناس است و دیگری منتقدی که در سالهای اخیر بیشتر جلسات نقد و بررسی برگزار می کرده است.