1

این بازیگر فیلمهای سوپرمارکتی چگونه تولید و ایفای نقش اصلی اثری از بیضایی را برعهده گرفت؟!+عکس

سینماروزان: مشخص نیست مجوزهایی که اخیرا برای اجرای نمایشهایی از بهرام بیضایی به برخی گمنامان هنر نمایش ارائه میشود چه هدفی را دنبال میکند؟ اگر فضا باز شده و آثار بیضایی میتوانند بی مشکل اجرا شوند چرا از خود بیضایی دعوت نمیشود به کشور بازگشته و آثارش را اجار کند؟

به گزارش سینماروزان و به نقل از «نمایش خانگی» در یکی از غریب ترین اتفاقات این گونه به تازگی نمایشنامه «کارنامه بُندار بیدَخش» بهرام بیضایی به کارگردانی جوانی کم نام و نشان به نام آرش اشاداد-بازیگر نقشهای فرعی آثاری همچون «جاودانگی»، «لرد» و «اسید»- روی صحنه رفته است.

غریب تر اما آن است که نه فقط بازیگرانی گمنام همچون حمید عرب، ریحانه رضی و مهسا کلانی در این نمایش ایفای نقش میکنند بلکه تهیه کنندگی و ایفای یکی از نقشهای اصلی نمایش را محسن افشانی برعهده دارد!!!

محسن افشانی بازیگری که سالهاست مشغول بازی در سریالهای و تله فیلمهایی است که برخی از آنها حتی عنوان شان هم خنده دار است.

«ارثیه حاج باقر خرازباشی»، «ماهی کوچولوها دعا میخوانند»، «ارژنگ و بردیا»، «جواد و فرشته»، «بچه های لواسون» و «بیستو از من نگیر» فقط عناوین تعدادی از تجربیات بازیگری افشانی هستند که البته برخی از آنها برای شبکه خانگی تولید شده اند.

اینکه یک بازیگر تله فیلمها و آثار ویدیویی زیر حد متوسط تهیه کنندگی و ایفای نقش در نمایشی از بهرام بیضایی را برعهده می‌گیرد چه منطقی دارد؟

مگر نه اینکه در همه عرصه های هنری و از جمله بازیگری باید به تدریج و پله پله بالا رفت پس چگونه یکی از مهمترین متنهای بیضایی مجوز اجرا توسط گمنامان را می گیرد و یک بازیگر معروف در آثار سوپرمارکتی میشود نقش اصلی آن؟؟؟

بماند که «کارنامه بندار بیدخش»بیضایی یک برخوانی(اجرا به سبک نقالی) با دو شخصیت به نامهای «جم» و «بندار بیدخش» است که بیضایی خود یک بار در سال ۷۶ آن را فقط با دو بازیگر مرد(مهدی هاشمی-پرویز پورحسینی) روی صحنه برد اما حالا در فهرست بازیگران ورسیون افشانی این نمایشنامه(!) نام ۴ بازیگر اصلی و یک بازیگر مهمان به چشم می خورد که در این میان دو بازیگر زن هم در نمایش حضور دارند!!!

کارنامه بندار بیدخش

کارنامه بندار بیدخش