1

بازيگر نقشهاي فرعي و کم‌کار در سينما؛ نماينده هنرمندان سينما در ديدار با هاشمي رفسنجاني!!!+عکس

سینماژورنال: مراسم افطاری رییس مجمع تشخیض مصلحت نظام برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در حالی برگزار شد که به اعتقاد بسیاری انتخاب نمایندگان برخی صنوف برای صحبت در برابر رییس مجمع کمی غیرمرتبط به نظر می رسید.

به گزارش سینماژورنال از جمله این نمایندگان امید زندگانی بود که به عنوان نماینده صنف هنرمندان سینما در این مراسم به ایراد سخنانی پرداخت.

امید زندگانی البته از جمله بازیگران بااخلاق و محجوب ایرانی است اما ایشان بیشتر از آن که تجربه فعالیت سینمایی داشته باشند در صداوسیما فعال بوده اند و آن هم اغلب در قالب نقشهای مکمل سریالها و یا اجرای برنامه.

زندگانی حدودا دو دهه است بازیگری می‌کند اما در کارنامه سینمایی‎اش فقط هفت فیلم وجود دارد با اسامی “پرسه در شهر لاجوردي”، “روييدن در باد”،  “آژانس ازدواج”، “پسران آجري” ،”مقلد شيطان” و “فراري” که در میان این فیلمها هم متأسفانه اثری که با توجه مخاطب عام یا خاص روبرو شده باشد به چشم نمی‌خورد. بگذریم که در همین لیست هم به لحاظ استاندارد تصویری بیشتر با تله‌فیلم روبروییم تا محصول سینمایی.

سوال پشت سوال

اینکه چطور این بازیگر به عنوان نماینده هنرمندان سینما انتخاب شده است جای سوال دارد.

آیا دیگر سینماگران حاضر در افطاری به دلیل محافظه‌کاری جرأت رفتن پشت تریبون را پیدا نکرده‌اند؟ یا آن که اصلا هنرمندان شاخص سینما اقبالی به حضور در افطاری رییس مجمع نشان نداده اند تا به حضور امید زندگانی به عنوان نماینده اهالی سینما بسنده شود؟

سوالی هم هست که باید از امید زندگانی پرسید. ایشان که خود بیشتر از هر کس دیگر بر عیار کارنامه سینمایی‌اش واقف است چرا باید پیشنهادی مبنی بر حضور به عنوان نماینده هنرمندان سینما در محفلی این چنینی را بپذیرد؟

امید زندگانی
امید زندگانی