1

باران کوثری تهیه‌کننده شد⇔پای نویسنده “شهرزاد” هم در میان است

سینماژورنال: بعد از مهتاب کرامتی بازیگر زن سینما که تهیه کنندگی سینما را با “آه ای عبدالحلیم” یا “آتنا” تجربه کرده بود و نیکی کریمی که تهیه کنندگی آخرین تجربه کارگردانی اش “شیفت شب” را انجام داد حالا باران کوثری هم تهیه کننده شده است.

به گزارش سینماژورنال البته باران نه در سینما بلکه در تئاتر تهیه کنندگی را تجربه می کند. آن طور که “ایسنا” خبر داده او تهیه کننده تئاتری شده است با نام  “دوشس ملفی” به کارگردانی محمد رضایی راد که محسن قرایی کارگردان “خسته نباشید” مجری طرح آن است. باران کوثری خود نیز در این نمایش بازی می کند.

متن این نمایش را جان وبستر انگلیسی نوشته است و بازنویسی این متن براساس ترجمه ناهید قادری را نغمه ثمینی و محمد رضایی‌راد انجام داده‌اند. نغمه ثمینی اخیرا نویسندگی سریال “شهرزاد” را انجام داده بود.

اجرا در سالن تئاتر مستقل

این نمایش شهریور و مهرماه امسال در سالن تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود. در این نمایش که کاری از گروه تئاتر “خانه” است، به جز باران کوثری، حضور میلاد رحیمی، میلاد شجره، فربد فرهنگ و سیما مبارکشاهی به‌عنوان بازیگر قطعی شده‌است.

نمایشنامه “دوشس مَلفی” متعلق به قرن هفدهم انگلستان است و یکی از مهم‌ترین نمایش‌های عصر الیزابتی است. اساس نمایش “دوشس مَلفی” واقعه‌ای تاریخی در ایتالیای قرن پانزدهم است، اما جان وبستر با نمایش خود فراتر از این واقعه تاریخی، تحلیلی عمیق از سویه‌های پنهان و تاریک نهاد بشری به دست داده، که از مرز زمان و مکان در می‌گذرد.