1

بازيگر سيمرغ گرفته پارسال و پركار امسال: به دولت یازدهم نمره ١٢ ، ١٣ مي دهم! / خیلی از مطالباتمان باقي مانده!

سینماژورنال: باران کوثری همواره یکی از بازیگران محبوب رسانه های اصلاح طلب بوده است. وی و مادرش به خاطر تعلقاتی که به این جریان سیاسی داشته اند اغلب در فصول انتخاباتی روی جلد این رسانه ها رفته اند.

به گزارش سینماژورنال در پیش بودن انتخابات مجلس سبب ساز آن شده است که روزنامه “اعتماد” به سراغ این بازیگر سینما رفته و درباره سینما و سیاست از او بپرسد.

صد در صد رای می دهم

باران کوثری درباره انتخابات پیش رو گفته است: برای انتخابات مجلس صد در صد رای می دهم! به نظرم مجلس خيلي مهم است. اين راي خيلي مهم است. سال ٩٢ هم من شب آخر تصميم گرفتم راي بدهم. يك سرخوردگي داشتم كه نمي‌خواستم راي بدهم اما نظرم عوض شد.

نمي‌توان منكر اتفاقات مثبت دو سال اخير شد ولي ما هنوز مطالباتي داريم
وی درباره اوضاع دولت اعتدال بیان داشته است: نمي‌توان منكر اتفاقات مثبت دو سال اخير شد ولي ما هنوز مطالباتي داريم. هنوز مانده است. من قدردان دولت فعلي هستم براي آنكه مي‌دانم دارند تلاش‌شان را مي‌كنند تا خرابه‌اي را كه به لحاظ فرهنگي و اقتصادي تحويل گرفته بودند، به جايي برسانند.
این بازیگر افزوده است: به نظرم آن‌طور كه دولت قبل كمر به نابودي بخش خصوصي بسته بود، حالاحالاها طول مي‌كشد تا بتواند بلند شود.

نسبت به اين دو سال هم من بدبين نيستم

بازیگر “من مادر هستم” و “عصبانی نیستم” خاطرنشان ساخته است: نسبت به اين دو سال هم من بدبين نيستم. درست است كه خيلي از مطالبات من مثل خيلي‌ از جوان‌ها مانده است، چيزهايي كه الان مستقيم از آقاي روحاني خواسته مي‌شود، مثلا در دانشگاه‌ها. چه چيزهايي كه ما غيرمستقيم در راي دادن‌مان به ايشان، خواستيم.

به دولت یازدهم نمره 12-13 می دهم

کوثری که سال قبل سیمرغ بهترین بازیگری جشنواره فجر را برای “کوچه بی نام” از آن خود کرد و امسال هم با دو فیلم “لانتوری” و “کوچه بی‌نام” به جشنواره می‌آید، ادامه داده است: طبيعي است چاه ويلي كه در اقتصاد و بعد هم در فرهنگ ما در آن هشت سال كنده شد حالا حالا مانده تا پر شود! طبيعي است كه هنوز «عصباني نيستم» اكران نشده، طبيعي است كه هنوز كساني و جاهايي كه هيچ ارتباطي با حوزه فرهنگ و هنر ندارند اجازه دخالت و تصميم‌گيري مستقيم در اين مورد را دارند. به هر حال به نظرم اينها تاثيراتي است كه از آن هشت سال مانده و زمان مي‌برد تا حل شود. اما من نااميد نيستم. نمي‌توانم بگويم كاملا راضي هستم. نمي‌توانم بگويم رضايت كامل دارم.

باران کوثری درباره دولت یازدهم گفته است: نمره قبولي به دولت روحانی  مي‌دهم ولي فقط قبولي! ١٢، ١٣ مي‌دهم. به نظرم هنوز كار داريم. نبايد يادمان برود.
وی افزوده است: چيزي كه من ازش مي‌ترسم همين است. اينكه با گرفتن يك سري از خواسته‌هاي‌مان بقيه مطالبات‌مان را از ياد ببريم.