1

این کارگردان حذف فیلمش از جشنواره را “حق طبیعی” دانست

سینماژورنال: حدودا دو هفته پیش بود که سینماژورنال خبر از حذف فیلم جدید علی عطشانی از جشنواره داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال اعلام فهرست فیلمهای بخش مسابقه، درستی خبر سینماژورنال به تایید رسید چون نام “پارادایس” در فهرست فیلمهای بخش مسابقه نبود.

حالا علی عطشانی کارگردان جوان این فیلم با نگارش یادداشتی با نگاهی مسالمت جویانه به این حذف نگاه کرده و آن را حق طبیعی هیات انتخاب دانسته است.

متن کامل یادداشت عطشانی را بخوانید:

يا ارحم الراحمين
چند روزي از اعلام ليست فيلمهاي بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر مي گذرد و فيلم اخير من با عنوان “پارادايس” در اين ليست نيست.

در اين چند روز دوستان عزيز خبرنگار و مطبوعاتي تماسهاي مكرري در ارتباط با دليل انتخاب نشدن فيلم و موضع من داشتند كه ضمن عذرخواهي از همه آنها به دليل عدم پاسخگويي اين چند خط را عرض مينمايم.

از ابتدا ، حضور در جشنواره و تحويل دادن فيلم به دبيرخانه براي شركت در بزرگترين رويداد سينمايي كشور و گرم كردن تنور مسابقه بود، با نگاه به اعضاء هيئت انتخاب و سابقه آنها كه از همكاران و بعضا پيشكسوتان هنر مي باشند، نه تنها اعتراضي به اين عدم حضور ندارم بلكه اين حق طبيعي را براي هيئت انتخاب و مسئولين برگزاري تمام و كمال قائل هستم كه به دلايلي كه شايد در برخي موارد به سياستگذاريها و رويكرد جشنواره نيز مربوط شود ، از بين آثار رسيده تعداد محدودي را انتخاب كنند.

براي همه همكاران و دوستان فيلمسازم كه در بخشهاي مختلف جشنواره حضور دارند و براي محمد حيدري دبير جوان جشنواره آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم جشنواره اي خوب و به يادماندني را شاهد باشيم .

به عنوان جزء كوچكي از خانواده سينما ازهيچگونه تلاشي براي برگزاري هر چه با شكوهتر اين جشن بزرگ ملي فرو گذار نخواهم کرد.

علي عطشاني ٩٤/١٠/١٦

پارادایس
نمایی از “پارادایس”