1

این هم دستاورد هیأت انتخابی به اشتراک قائم مقام مرکز گسترش⇐معرفی یکی از محصولات متبوع مرکز گسترش به عنوان نماینده ایرانی اسکار!!

سینماروزان: اینکه فارابی در سکوت خبری و بدون معرفی اعضای هیات انتخاب، جلساتی را برای انتخاب نماینده ایرانی اسکار برگزار میکند یک طرف قضیه است و اینکه درنهایت مستند “در جستحوی فریده” که با حمایت مرکز گسترش تولید شده را به عنوان گزینه نهایی برای معرفی به اسکار اعلام میکنند، طرف دیگر قضیه است.

برگزاری در سکوت جلسات و بدون معرفی هیأت انتخاب، شاید منطق جلوگیری از فشارهای کاذب به هیأت انتخاب را در خود داشته باشد ولی وقتی خروجیش میشود معرفی یک مستند ارگانی، طبیعی است که محرمانه برگزار شدن جلسات نقد شود.

فقط درنظر بگیرید که مرتضی رزاق کریمی قائم مقام مرکز گسترش یکی از اعضای هیأت انتخاب بوده است و خروجی این هیأت، مستندی است که با مشارکت مرکز تولید شده و در تمام ماههای گذشته هم مرکز سعی زیادی داشته از دستاوردهای آن بگوید.

چه کسانی رزاق کریمی را در هیأت انتخاب همراهی کرده اند؟؟ فرشته طائرپور همسر مدیرعامل خانه سینما، مهرزاد دانش فارغ التحصیل امام صادق(ع) ،فاطمه معتمدآریا، ابوالحسن داودی، تورج منصوری، رسول صدرعاملی، امیر اثباتی و همچنین  رائد فریدزاده( برادرزاده مهدی فریدزاده و خواهرزاده حسن خجسته) به عنوان عضو حقوقی.

خروجی ابتدایی این هیأت انتخاب هم چنین آثاری بوده است: «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ساخته هومن سیدی، «بمب، یک عاشقانه» ساخته پیمان معادی، «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر، «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیر یوسفی، «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی، «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطایی، «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی، «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی، «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی و «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار.