1

می‌گویند این فیلم جشنواره سی‌وچهارم اشک حاتمی‌کیا را درآورده!/آیا اتفاق “شیار۱۴۳” برای این فیلم رخ خواهد داد؟+عکس

سینماژورنال: در آستانه جشنواره فیلم فجر قرار داریم و بازار نمایشهای خصوصی آثار برای اهالی رسانه و سینما داغ است.

به گزارش سینماژورنال در این نمایشهای خصوصی نیز هم اهالی رسانه و هم اهالی سینما سعی می کنند نظرات صریح خود نسبت به آثار جشنواره را در اختیار فیلمسازان قرار دهند.

از جمله آثاری که در روزهای اخیر برای فیلمسازان نمایش خصوصی داشته اولین فیلم سینمایی بلند محمدحسین مهدویان با عنوان “ایستاده در غبار” است.

“فیلم نت” گزارش داده که این فیلم پس از گذراندن تدوین از سوی فیلمسازانی چون ابراهیم حاتمی کیا، مجید مجیدی و بهروز افخمی دیده شده و هر یک نکاتی را در خصوص این فیلم به کارگردان گفته اند.

گویا ابراهیم حاتمی کیا که در جشنواره سی و دوم تحت تاثیر شدید فیلم دوم نرگس آبیار با عنوان «شیار 143» قرار گرفته بود، پس از تماشای فیلم «ایستاده در غبار» به شدت متاثر شده و اشک از چشمانش جاری شده است.

آیا اتفاق “شیار143” برای “ایستاده در غبار” می افتد؟

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا اتفاقی که برای فیلم آبیار در جشنواره سی و دوم رخ داد و حمایت حاتمی‌کیا باعث توجهات به آن شد برای “ایستاده در غبار” هم خواهد افتاد؟

جالب است در جشنواره سی و یکم حاتمی کیا خودش هم با “چ” حضور داشت اما به طرز حيرت آوري  از  “شیار143”  داد سخن راند و در حمايت از فيلم ضمن نقد شديد هیأت انتخاب كه فيلم را كنار گذاشته بود به طور تلويحي به هيأت داوران رهنمودهای لازم را داد.

پیشتر از جشنواره سی و دوم فجر هم حاتمي كيا همواره با فيلمهاي مهمي از سينماي دفاع مقدس رقابت داشت اما هرگز در ميانه جشنواره به دفاع تمام قد از رقيب هرچند ارزشي برنخاسته بود.

حالا بايد ديد امسال هم كه خود با “بادیگارد” حضور دارد، ستاره هايش را در سبد رقيبي به نام”ایستاده در غبار” خواهد ريخت؟!

ایستاده در غبار
ایستاده در غبار