1

ایفای نقش باران کوثری در برابر محمدرضا گلزار در اقتباس سینمایی “خشکسالی و دروغ”

سینماژورنال: باران کوثری بازیگر زن سینما که برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره سی و سوم شد برای بازی در اقتباس سینمایی “خشکسالی و دروغ” قرارداد بست.

به گزارش سینماژورنال کوثری که در اجراهای نمایشی این اثر نوشته محمد یعقوبی حضور داشت سومین بازیگری است که در این فیلم حاضر خواهد شد.

پیش از این محمدرضا گلزار و آیدا کیخایی برای بازی در “خشکسالی و دروغ” قرارداد بسته بودند و چنان که “بانی فیلم” خبر داده حالا بنا شده کوثری هم ایفاگر یکی از چهار کاراکتر اصلی فیلم باشد.

به زودی فیلمبرداری بخش زمستانی فیلم و سکانسهای خیابانی اثر که نیاز دارد با پوشش زمستانی آدمهای عادی اجتماع گرفته شود آغاز میشود.

خاطره مخاطبان به بازیهای مشترک کوثری و گلزار به کمدی “توفیق اجباری” محمدحسین لطیفی بازمی گردد.

استفاده از چهار فصل سال برای فیلمبرداری

اقتباس سینمایی “خشکسالی و دروغ” به کارگردانی پدرام علیزاده و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی به تولید خواهد رسید.

پدرام علیزاده در گفتگو با سینماژورنال درباره بازه زمانی این فیلم بیان داشته بود: داستان فیلم در فاصله زمانی ۲۵ اردیبهشت ۹۳ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۴ روایت میشود و برای همین نیاز داریم به استفاده از هر چهار فصل سال برای فیلمبرداری.

محمد یعقوبی پیشتر نمایش “خشکسالی و دروغ” را در سالهای 88 و 90 و 93 در تئاترشهر، تماشاخانه ایرانشهر و فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برده بود.

“خشکسالی و دروغ” چهار شخصیت اصلی دارد؛ دو مرد به نامهای “آرش” و “امید” و دو زن به نامهای “آلا” و “میترا”.

به گزارش سینماژورنال روایت “خشکسالی و دروغ” بر تاثیر دروغ در روابط بین افراد در خانواده تاکید دارد؛ این کار در عین تراژیک بودن رگه های طنز خود را هم دارد.

عمل به منشور کوروش

“خشکسالی و دروغ” بر مبنای بندی از وصیت نامه کوروش که گفته بود “اهورامزدا این سرزمین را از دشمن، از خشکسالی و دروغ دور بدارد” نگاشته شده است و حالا با حضور گلزار در نسخه سینمایی اثر است که وی باید در جهت عمل به منشور کوروش پیش برود.