1

«اکسیدان» در آستانه ۱۱میلیارد فروش خالص/«…شارمین» و «ملی…» در آستانه میلیاردی شدن/«نگار» و «پا تو کفش من نکن» در آستانه ۲میلیاردی شدن/«۲۱روز بعد» و «تابستان داغ» در آستانه ۱٫۵ میلیاردی شدن/قعر جدول فروش همچنان در اختیار فیلمهای تصویرشهر و فارابی+آمار کامل فروش

سینماروزان: آغاز محرم همراه بود با کاهش نسبی مخاطبان سینماها؛ با اینکه در هفته گذشته همچنان بلیت سینماها نیم‌بها بود با این حال حضور مخاطبان در مراسم عزاداری سیدالشهداء(ع) موجب شد تقریبا تمامی فیلمهای روی پرده با کاهش مخاطبان روبرو باشند و حتی در ساعات میانی روز برخی فیلمهای صدرنشین جدول فروش هفتگی مانند «نگار» و «ملی…» با حداقل مخاطب روی پرده بروند.

به گزارش سینماروزان در صدر جدول فروش همچنان «نهنگ2» قرار دارد که آخرین نفسهای اکران را با نزدیک شدن به 22 میلیارد می گذارند. بعد از آن «اکسیدان» است که در آستانه 11میلیارد فروش قرار گرفته و به نظر میرسد با این رقم پرفروشترین فیلم تحریمی حوزه هنری در تاریخ سینمای ایران باشد به غیر از آن که پرفروشترین فیلم غیردنباله‌ای سال و پرفروشترین فیلم ممنوع التبلیغ در تلوزیون هم هست.

«…5عصر» با انبوه تیزر تلویزیونی و کلی هزینه تبلیغاتی مختلف و حتی پخش تیزر از جم و  امتداد اکران در ماه محرم هنوز در حسرت رسیدن به 10 میلیارد است!!!

ملودرامهای «رگ خواب» و «زیر سقف دودی» با وجود کاهش تعداد سالن همچنان فروش نسبی خود را داشته اند و اولی در آستانه 6میلیارد فروش است و دومی رقم فروش 3میلیارد را رد کرده است. «سارا و آیدا» هم در آستانه فروش 3 میلیاردی است.

«نگار» که به مانند «…5عصر» جزو فیلمهایی است که فارغ از پخش انبوه تیزرهایشان از رسانه ملی از طریق برنامه‌های تلویزیونی کارگردانانشان یعنی «خندوانه» و «دورهمی» هم برای آنها حسابی تبلیغ صورت گرفته در آستانه رقم 2 میلیارد است.

«من و شارمین» با وجود حداقل فضای تبلیغاتی در آستانه میلیاردی شدن است و «پا تو کفش من نکن» که از ابتدای اکران همه جور محدودیتی از درجه بندی 12+ تا تحریم توسط حوزه و محدودیت سانس در پردیسهای شهرداری و ممنوعیت تبلیغ در رسانه ملی شامل حالش شده و به ناگاه در اوج فروش هم سالنهایش به زیر 5 سالن رسید(!) در آستانه رسیدن به فروش 2میلیارد است.

«21 روز بعد» و «تابستان داغ» دو فیلم میانه های جدول فروشند که هر دو به زودی 1.5 میلیاردی خواهند شد. «ملی…» هم در آستانه رقم فروش میلیارد قرار گرفته است.

در قعر جدول فروش هم فیلمهایی مانند «فصل نرگس»، «ماجان» و «دریاچه ماهی» قرار دارند که از این میان دو فیلم «فصل نرگس» که متعلق به حمیدرضا عارف آقازاده ناقل ژن خوب است و «دریاچه ماهی» با مشارکت مستقیم فارابی تولید شده اند و «ماجان» هم با بودجه تصویرشهر وابسته به شهرداری تولید شده است. فروش این 3 فیلم روی هم به نیم میلیارد هم نرسیده است!!!

آمار کامل فروش تا ابتداي جمعه 7 مهر ۱۳۹۶ به شرح زير است:

(تمام ارقام به تومان است)

–نهنگ عنبر(۲) ۲۱ میلیارد و 700میلیون(۱42روز)

–اکسیدان ۱۰ میلیارد و 830 میلیون (101روز)

–ساعت ۵ عصر ۹میلیارد و 770 میلیون(69روز)

–رگ خواب ۵ میلیارد و 600 میلیون(104روز)

–زیر سقف دودی ۳میلیارد و 80 میلیون(114روز)

–سارا و آیدا ۲ میلیارد و 880 میلیون(51روز)

–نگار 1میلیارد و 834میلیون (23روز)

–پا تو کفش من نکن  ۱میلیارد و 770 میلیون(65روز)

–۲۱ روز بعد ۱میلیارد و 400 میلیون(58روز)

–تابستان داغ ۱ میلیارد و 320 میلیون(30روز)

–من و شارمین 835 میلیون(23روز)

–ملی و راههای نرفته اش 730 میلیون(16 روز)

–زادبوم  535 میلیون(51 روز)

–فصل نرگس 310 میلیون(51 روز)

–ماجان 90 میلیون(23 روز)

–دریاچه ماهی21 میلیون(16 روز)