1

اکران “نقش نگار” باز هم به تعویق افتاد/ماجرا بر سر ناصر ملک‌مطیعی است یا بابک زنجانی؟/پخش‌کننده پاسخ می‌دهد

سینماژورنال: در حالی که پیش از این بنا شده بود “نقش نگار” از نهم دی ماه در گروه اریکه روی پرده برود اما اکران این فیلم به تاخیر افتاد.

به گزارش سینماژورنال در جلسه هفتم دی شورای صنفی نمایش بدون صحبت درباره اکران “نقش نگار” که بازگشت ناصر ملک مطیعی به سینماست، از فیلمی به عنوان “بیداری” به عنوان اثری که قرارداد اکرانش در اریکه منعقد شده یاد شد!!

برای اینکه از کم و کیف اکران “نقش نگار” و تاخیر دوباره آن بدانیم به سراغ داریوش باباییان پخش کننده آن رفتیم.

پروانه نمایش داریم اما پروانه اکران صادر نشده!

باباییان با اشاره به اینکه “نقش نگار” پروانه نمایش دارد اما پروانه اکران ندارد به سینماژورنال گفت: روال بر این است که برای تمامی سینماهایی که فیلم بناست در آنها اکران شود بایستی پروانه اکران صادر شود که این پروانه اکران برای “نقش نگار” هنوز صادر نشده است.

برگه ای به شورا ارائه شد که نشان میداد  فروش “این سیب…” 5 میلیون هم بالاتر از کف فروش است

این پخش کننده در چرایی این مساله بیان داشت: بنا بود “نقش نگار” از نهم دی به جای “این سیب هم برای تو” در گروه اریکه اکران شود و در شرایطی که هفته قبل کف فروش  فیلم قبلی افتاده بود اما این هفته برگه ای به شورای صنفی نمایش ارائه شد که نشان می داد که فیلم 5 میلیون هم بیشتر از کف فروش، عایدی داشته است!!!

تا شنبه تکلیف مشخص میشود

مدیر پخش شکوفافیلم درباره زمان دقیق اکران “نقش نگار” بیان داشت: نهایتا تا شنبه 12 دی ماه تکلیف اکران مشخص خواهد شد.

مشکل اصلی مشکل سرمایه گذار است

انتشار خبر اکران “نقش نگار” از نهم دی ماه و همزمان با برگزاری جشنواره عمار انتقاد برخی رسانه های اصولگرا را موجب شده بود.(اینجا را بخوانید)

وقتی از باباییان پرسیدیم آیا تعلیق اکران به خاطر این همزمانی است وی با اشاره به سرمایه گذاری بابک زنجانی در این فیلم به سینماژورنال اظهار داشت: نه ربطی به این قضیه ندارد. مشکل اصلی “نقش نگار” مشکل اقتصادی است از نظر اینکه سرمایه گذار فیلم فردی بوده که اکنون متهم اقتصادی است که البته از این نظر هم مشکل در حال حل شدن است.

باباییان درباره مشکلات برآمده از حضور ناصر ملک مطیعی هم بیان داشت: فیلم با حضور ناصر پروانه نمایش گرفته و هیچ ایرادی به این واسطه به فیلم گرفته نشده است.